Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Welk boek zou je absoluut willen gelezen hebben voor je dood

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #12087 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Ik heb een eenvoudige regel :lol: als ik me amuseer :lol: :lol: Nee, ik wil maar zeggen, vroeger ontzei ik mezelf veel dingen omdat ik altijd zei "later als". En ik praat hier niet over financiele zaken, geen materiele zaken. Maar bv. Als je plots zin hebt om te gaan wandelen gewoon het werk laten liggen en het doen, als je eens een dagje zin hebt om niets anders te doen dan te lezen, als je eens gewoon een dagje lui wilt zijn..... Vroeger zei ik dan, morgen misschien want nu moet ik nog dit en dat, uiteindelijk denk je, dat is iets voor als ik in pensioen ben, voor als de kinderen het huis uit zijn,enz. Vroeger, toen ik een puber was ging ik enorm veel wandelen. Toen ik moest gaan werken en een gezin kreeg had ik daar geen tijd meer voor. Nu is het iets waar ik tijd voor maak als ik er zin in heb.

Wat dat lezen betreft heb ik hetzelfde probleem. Teveel boeken, te weinig tijd maar ook met computeren enz heb ik dat. Uiteindelijk teveel in te weinig tijd.

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12830 door femi
Beantwoord door femi in topic Re: bericht

Bernadet schreef : De boeken Het hijgend hert en Het boek Van Violet en dood Van Reve.

Dat zijn de laatste boeken die hij geschreven heeft en ik stel het maar steeds uit deze te lezen omdat er dan écht niets meer komt.

Bernadet

hoe stelt men zich dat voor: spijt hebben van het nog niet gelezen hebben van een bepaald boek? voor zo'n intens gevoel, op zo'n intens moment, moet je het boek toch al kennen?

het is wel filosofisch om een niet te beantwoorden vraag te stellen. dat wel ;-)

tot strakjes, femi
Laatst bewerkt doorfemi.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12840 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Je hebt gelijk, Femi, maar..je kan fan zijn van een schrijver op een manier dat je tevoren zeker weet dat je ook dat ene ongelezen boek goed gaat vinden. En toch bewaar je het om er een keer echt goed voor te gaan zitten. Tja, en dan kan het wel eens te laat zijn!
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden #33273 door mira
Beantwoord door mira in topic Re: bericht
Ik ben even totaal van de kook bij alles wat ik bij dit (mij ongekende) item gelezen heb ( wou ik zo maar even losweg een paar favoriete titels vermelden, maar dit item gaat echt heel diep).

Jom ('voor mijn tijd') heeft hier heel veel 'losgemaakt', bij tal van leden, heel wat mensen gingen wat 'filosoferen', Inge, Dettie, tiba,... ook Marjo.

Het moet nog wat bezinken.

Ik moet dit alles nog heel grondig herlezen.

mira
Laatst bewerkt doormira.

Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden #33276 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Ik zit hier mijn eigen reacties te lezen van jaren geleden en kom tot de conclusie dat ik door alle chaos weer teveel naar de toekomst kijk. Ik zou jullie en mezelf moeten bedanken voor de reactie van jaren geleden. Brengt me helemaal weer met mijn beide voeten op de grond :D

Gisteren kwam ik per toeval op de site omdat ik vandaag een mondeling examen heb in de bibliotheek van pittem en de zin om weer "mee te doen" kwam weer boven. Nu weet ik zeker... ik moet hier veel meer komen :D

Thx mensen :D
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden #33279 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht

Inge schreef : Nu weet ik zeker... ik moet hier veel meer komen :D

Ja! Heel graag Inge.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.433 seconden