Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Welk boek zou je absoluut willen gelezen hebben voor je dood

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #11955 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik zie niet in wat er mis is met een goede streekroman. Moet je op zo'n moment niet gewoon je zinnen verzetten?

Jaren geleden zou ik misschien ook een streekroman gekozen hebben, dat is nu dan wel veranderd,. maar ik kies nog steeds voor ontspanning.

Wat voor zin heeft het een boek te lezen waar je ook nu geen tijd voor maakt. Ergens denk ik dan dat je het helemaal niet zo graag wil lezen.
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #11956 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja hoor, het las ook lekker weg maar als je het van tevoren had gevraagd, zoals Jom nu doet, dan was ik niet met een streekroman gekomen. Net wat jij zegt jaren geleden misschien wel.

Ik zat ook nog aan de klassieken te denken, dat wil ik wel lezen maar heb zo'n idee dat het ver boven m'n pet gaat.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #11957 door elviratoverspin
Beantwoord door elviratoverspin in topic Re: bericht
ik weet niet of ik iets nieuws zou willen lezen. ik zou naar een boek grijpen dat me gelukkig heeft gemaakt of ontroerd. een boek waarvan ik weet dat ik erin zal thuiskomen...

iets van schmitt in mijn geval. denk ik. wie weet kom ik op een mooi jeugdboek. of een prachtig prentenboek. zoiets...

(als het snel moet gaan, raad ik het prentenboek "over de kleine mol die wilde weten wie er op zijn kop gepoept had" aan. dan ga je gegarandeerd met een glimlach ..)

"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)
Laatst bewerkt doorelviratoverspin.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #11960 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Dat van die mol moet je dus bij je hebben, voor het geval je een ongeluk krijgt op straat of zo.

We zitten op een lijn geloof ik, Elvira..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #11961 door Jom
Beantwoord door Jom in topic Re: bericht
Nu moet ik toch wel even met mijn leestafeldessertlepeltje tegen mijn leestafelwijnglas tikken, m'n tedere disgenoten,

Mijn vraag was niet " wat wil je lezen als je doodgaat ?", of “wat is je favoriete sterfbedliteratuur ?”, maar wel

“van welk boek zou je het echt spijtig vinden als je het ongelezen zou moeten achterlaten ?”

Van welk boek zou je het als een gemis ervaren geleefd te hebben zonder er intens van geproefd te hebben - een beetje zoals het gevoel dood te gaan zonder een zonsop- en zonsondergang in bevende lijve meegemaakt te hebben.

En dat is naar ik meen iets héél anders.

J,

(die jullie feedback erg weet te savoureren trouwens )

(En Dettie, wat een beklemmend verhaal )
Laatst bewerkt doorJom.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #11964 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Hallo Jom,

Ja, ik dacht al, de reageerenden hebben je vraag niet goed gelezen.

Ik vind dit trouwens een hele moeilijke vraag, want als zo'n moment aanstaande is, zou het zo moeten zijn dat je alle belangwekkende boeken wel gelezen hebt! Tenzij je al vroeg weggenomen wordt.

Misschien Metamorfoses van Ovidius, want dat heb ik al een tijdje in de kast staan en nog altijd niet gelezen. Er is echter goede hoop (mits ik nog even blijf leven) want ik ben druk bezig in de Griekse Mythologie van Robert Graves. Dan is Ovidius een uitstekend vervolg, lijkt mij.

groeten,

Roel
Laatst bewerkt doorRoel.

Tijd voor maken pagina: 0.556 seconden