Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Welk boek zou je absoluut willen gelezen hebben voor je dood

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #12078 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Nu lijkt het of ik de goedbedoelde vraag van Jom totaal afbreek :shock: Da's ook de bedoeling niet :shock: Het was nog veel minder de bedoeling om er een zwaarwichtig gesprek van te maken. :?

:cry:

Ik pauzeer nóóit, ik leef alsof de duivel achter me aan zit en het leven voor me uit vlucht.

Ik wil geen tijd verliezen.

Ook niet aan de dood.

Ik pauzeer nu dus juist veel :) Even stilstaan bij nu. Tenvolle beseffen wat er nu gebeurt, nu bezig is. Gewoon fantastisch :)

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #12079 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Je breekt niets af volgens mij. Door Joms vraag zijn we allemaal toch een beetje aan het nadenken geslagen. Alleen maar goed toch?
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #12080 door Jom
Beantwoord door Jom in topic Re: bericht
Ik vind ook dat je niets afbreekt, Inge,

en wat ik net zo leuk vind is dat het bijna diametraal tegenover elkaar staande standpunten zijn die BEIDE - vind ik- zeer goed verdedigbaar zijn.

Boeiend eigenlijk. Niet ?
Laatst bewerkt doorJom.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #12081 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Hè nee Inge, ik vind het juist helemaal niet afbrekend.

Alleen maar heel interessant om te lezen hoe mensen daar over denken!

Bernadet

die nu vreselijk zit te genieten van deze 'gesprekken'.
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #12083 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Tja, elk zijn levenswijze zal het juiste moto zijn zeker? :) Is inderdaad interessant hoe verschillend mensen over hetzelfde denken. Om eerlijk te zijn, had je de vraag enkele jaren eerder gesteld zou ik misschien anders gereageerd hebben. Hoe jonger je bent hoe verder het van je bed lijkt te zijn. Toen ik jonger was was de enige manier dat ik bij doodgaan enz. stilstond dan was het het besef dat doodgaan een deel van het leven was. Niet meer of niet minder. Nu besef ik dat het ook niet de bedoeling is om dat leven zo vol mogelijk te steken om maar het gevoel te hebben dat je geleefd hebt. Om eerlijk te zijn had ik vroeger dikwijls het gevoel geleefd te worden. ik ging gewoon mee met de stroom van het leven. Net zoals zoveel mensen wilde ik zoveel en keek voordurend vooruit. Achteruitkijken was voor mij al geen levenswijze dus kon alleen vooruit. Nu maak ik minder toekomstplannen. Als het mogelijk is dan doe ik het nu. En anders in de recente toekomst. Niet meer als we met pensioen zijn, als de kinderen groot zijn, als..., als...., als.....

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #12085 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik wil te veel, ik kan dat niet zoals jij zegt, alles proberen nu te doen.

Álleen het lezen al, daar zou ik 36 uur in een dag moeten hebben zonder te slapen, en dan nog..

en dan heb ik het niet eens over wat ik verder allemaal wil. Maar niet alles heeft eenzelfde prioriteit, en ik probeer dan maar de goede keuze te maken..
Laatst bewerkt doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.444 seconden