Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

50 vragen Vraag 11 Lees jij kookboeken?

4 jaren 2 weken geleden #102367 door
Ik lees geen kookboeken, hoewel ik er wel een paar heb. Het dierbaarst is misschien een oud Margriet kookboek, dat nog van m'n moeder is geweest. Het recept voor appelbeignets gebruikte ik altijd toen m'n vader nog leefde. Dat was heel anders dan dat van de appelbeignets die je tegenwoordig ziet. Soms kom je nog wel eens iets tegen dat er misschien op zou kunnen lijken en dat heet dan grootmoeders appelflappen.

Het beslag bestaat alleen uit melk en zelfrijzend bakmeel.

Ik moet zeggen dat ik dat met oud en nieuw wel mis, maar ja, om nou voor mij alleen appelbeignets te bakken...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 2 weken geleden #102368 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: 50 vragen Vraag 11 Lees jij kookboeken?
Het gaat er eigenlijk om, of je de teksten bij de recepten leest want sommige kookboeken zijn bijna leesboeken. Zelf hou ik er erg van, ik vind het leuk om over de herkomst van voedsel te lezen of de verhalen rond een gerecht te lezen, zoals voor welke gelegenheid het gemaakt is, hoe het tot stand kwam enz.

Het fijnste kookboek dat ik had was dat Chinese kookboek wat ik noem. Daarin staan hele verhalen over de streken waar de gerechten uit komen én dan ook nog eens goddelijke recepten. Helaas heb ik dat boek niet meer en het is ook niet meer te koop.

Dettie

4 jaren 2 weken geleden #102369 door
Ik lees vaak wel de teksten bij de recepten in De Volkskrant.

Tijd voor maken pagina: 0.434 seconden