Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Boeken die ik niet verder wil lezen dan zo'n 50 pagina's

Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden #33118 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Daar heb ik geen beeld bij, bij afstandelijk. Of je moet bedoelen dat het de lezer niet raakt, dan is dat bij dit boek zeker zo: ik kreeg al lezend de kans niet, moest veel te veel opletten.
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden #33119 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Soms kun je je inleven in een personage, dan komt het heel dichtbij en dat staat Nooteboom niet toe in zijn schrijven. Hella S. Haasse heeft dat ook. Je kunt niet in de huid kruipen van de personages, bij wijze van spreken.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden #33121 door marjo
O ja dat bedoel je. Inleven is iets wat ik weinig doe. Aanvoelen is wat anders. Ik denk dat het bij mij goed is als de personages na het dichtslaan van het boek nog even blijven (voor een koppie thee (ha ha)

Ben ik ze meteen vergeten, dan is het afstandelijk dus.

Lees meer
15 jaren 11 maanden geleden #34311 door leen
Beantwoord door leen in topic connie palmen
Ik heb nooit begrepen wat er aan de boeken van Palmen valt te prijzen... Pff. Bij IM kon er nog wel een compliment af vanwege de tragiek, maar de rest? De vriendschap is ronduit slecht en haar De Wetten echte pulp voor studerende adolescenten

<t></t>
Laatst bewerkt doorleen.

Lees meer
15 jaren 9 maanden geleden #34991 door marjo
Ik heb wel meer gelezen dan 50 pagina's, maar lees niet meer verder. Ik had een boekje over vrouwelijke ontdekkingsreizigers in de negentiende eeuw. Het voorwoord over de sociale omstandigheden in die tijd was nog het interessantst. Vooral omdat ik toen ook net het boek over Alice las!

Maar verder staan er een achttal reislustige vrouwen beschreven, waaronder de Nederlandse dames Kinne. En Daisy Bates, Mary Kingsley, Alexandra David-Neel; Ida Pfeiffer en Isabelle Bird Bishop, als ook Marianne North.

Best leuk allemaal, maar het is zo droog, zo feitelijk beschreven dat ik afhaak. Zou er een roman, dan wel factieboek over bestaan, ik zou het wel lezen, maar dit niet.

Lees meer
15 jaren 9 maanden geleden #34996 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Jammer Marjo, het 'klinkt' erg aantrekkelijk met als die avontuurlijke vrouwen maar ja als het gortdroog geschreven is dan is zelf een dun boek heel dik.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.542 seconden