Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Boeken die ik niet verder wil lezen dan zo'n 50 pagina's

Lees meer
17 jaren 1 dag geleden #28963 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Gisteren begonnen in "Reis naar huis" van Ary Jassies, een verslag van een reis naar de Ierse westkust. Wat een moeizaam lezend boek! Tamelijk cryptisch, rare beeldspraak: "Mijn pad draafde lusteloos en zag geen grazige weiden om zich heen." Bedoelt ie hier nou echt een pad (kikker) of had het toch paard moeten zijn, of dat andere pad: de weg?

Misschien word ik ook beïnvloed door de vreselijk negatieve stemming van de schrijver. Daar kan ik slecht tegen.

Ik ben maar tot pagina 22 gekomen. :?

Maar ik ben ook een mooie anecdote tegengekomen, dat moet ik de schrijver nageven, over de Ierse dichter Oliver St. John Gogarty. Die was eens passagier van een lokale bus die in een stortvloed van regen naar Connemara in het westen van Ierland ging. Hij wendde zich naar een boer die naast hem zat en zei: "Het is buitengewoon weer voor deze tijd van het jaar."

De oude man in zijn marineblauwe wollen pak antwoordde: "Ah, it's not this time of the year at all."
Laatst bewerkt doorberdine.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 1 dag geleden #28964 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ha prachtig die droge humor.

Doet me denken aan een film van James Bond, met die films zelf heb ik niet zoveel maar toen Roger Moore, Bond speelde vond ik die humor zo leuk. Bond ontsnapte in een of andere bush bush aan allerlei gevaarlijke achtervolgingen en duikt tenslotte een snelstromende rivier in. Uiteindelijk ziet hij een bootje en hijst zich aan boord.

En wat zegt Bond: "Also travelling with Economy Tours?

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
16 jaren 11 maanden geleden #28999 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
Mes amis mes amours van Marc Levy.

Enorme hoge stapels lagen de afgelopen jaren in de Franse boekhandels.

Leuk, dacht ik, vlot te lezen ook maar ik wacht wel tot ik de vertaling eens tegenkom. Nu ligt deze hier: Londen, mon amour (van de bibliotheek) en tot mijn teleurstelling erger ik groen en geel aan de vertaling, bbrr, vlug terug en een ander boek in mijn handen genomen.

groetjes, irene
Laatst bewerkt doorirene.

Lees meer
16 jaren 11 maanden geleden #29000 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Het goed lopende boek "De eenzaamheid van priemgetallen" begonnen. Valt me erg tegen, geen kostje voor mij. Wanneer komt er weer eens een boek uit zoals die drie van Pascal Mecier? Nachttrein naar Lissabon, de pianostemmer, Perlmann's zwijgen)

Pieter

Lees meer
16 jaren 11 maanden geleden #29001 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht

Het goed lopende boek "De eenzaamheid van priemgetallen" begonnen. Valt me erg tegen, geen kostje voor mij

Grappig zoals jij dit omschrijft.

Ik lees graag boeken van Italiaanse en Franse auteurs, maar dit boek is zo in Nederland in de commercie gebracht dat ik ook mijn twijfels heb.

groetjes, irene
Laatst bewerkt doorirene.

Lees meer
16 jaren 11 maanden geleden #29010 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Ik heb eens een fantasy-boek geprobeerd.

James Barclay: Dauwdief.

Kan me niet boeien. Toch doorgelezen tot p70.

Pff, ik stop ermee.

Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Tijd voor maken pagina: 0.419 seconden