Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Boeken die ik niet verder wil lezen dan zo'n 50 pagina's

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #27279 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik zat in de trein met het boek van Maria Stahlie Boogschutters.

Geen ander leesvoer, dus gewoon doorgelezen. Maar het boeit me helemaal niet. Heeft iemand dat gelezen? Ik vind andere boeken van haar wel goed, sommigen zelfs heel goed, maar deze.. het wil niet.
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #27280 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Ik vond die dikke bundel verhalen "Galeislaven" van haar geweldig, wat een fantasie en wat een diversiteit, maar wat ik daarna las... De lijfarts stond vol met stukken die al als kort verhaal in Galeislaven stonden en Sint Juttemis vond ik ook helemaal niks. Daarna ben ik opgehouden met boeken van haar te lezen. :?

Welke vond jij wel goed?
Laatst bewerkt doorberdine.

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #27281 door marjo
Ha, nou Sint Juttemis bijvoorbeeld, die vond ik heel goed. De lijfarts ook. Galeislaven daar ben ik nooit aan begonnen, verhalen hè!

En als dat herhalingen zijn, dan is het maar goed ook. Overigens heeft ze zich dan in dat verhalenboek 'herhaald', en niet andersom!

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #27282 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Nou evengoed is het geen sterke zet. Dan zou jij Galeislaven, nog afgezien van het feit dat het korte verhalen zijn, niet kunnen waarderen. Het leest gewoon niet fijn als je bij tijd en wijle moet denken: Maar dat hèb ik toch al ergens gelezen? Er staat natuurlijk nog genoeg nieuws in Galeislaven, voor het geval iemand gaat denken dat het helemaal een herhaling is!

Ik vind haar sterker in haar korte verhalen. Ik vind haar te lang doordraven, te veel uitweiden en herhalen in de boeken, die ik van haar las.
Laatst bewerkt doorberdine.

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #27288 door marjo
Intussen heb ik ook maar eens een recensie gelezen en denk dat ik dan toch nog maar even doorlees. De schrijfster daarvan vond de herhalingen van korte spitsvondigheden sterk, terwijl ik dat juist niet zo vind. Als je een goed zinnetje hebt en je herhaalt het is het net alsof je tegen de lezer wil zeggen: "heb je dit wel gelezen? Goed hè"..

Mij irriteert dat dus.

Dat heeft niets met het lange uitweiden te maken, dat vind ik vaak helemaal niet erg. Als ik doorlees komt er nog wel een verslag trouwens.

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #27293 door marjo
Na een nieuwe poging toch weggelegd. De opvolger 'Odessa Star' van Herman Koch gaat dezelfde bak in de bibliotheek in, ook die lees ik niet verder.

Tijd voor maken pagina: 0.530 seconden