Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
14 jaren 5 maanden geleden #42761 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
heee. nou, ik ben echt heel benieuwd hoe je 1q84 vindt Lezer100. Volgens mij is het meer een 'mannenboek' dan een vrouwenboek. Waarom ik dat denk kan ik zo niet zeggen.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 5 maanden geleden #42763 door Lezer100
Beantwoord door Lezer100 in topic Re: Momenteel lees ik.....

Dettie schreef : heee. nou, ik ben echt heel benieuwd hoe je 1q84 vindt Lezer100. Volgens mij is het meer een 'mannenboek' dan een vrouwenboek. Waarom ik dat denk kan ik zo niet zeggen.

Dettie

Ik zal proberen, daar een genuanceerd antwoord op te geven, Dettie. Wordt vervolgd.

<t>Lezer100</t>

Lees meer
14 jaren 5 maanden geleden #42807 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
Net uit: Rosa Candida van Audur Ava Olafsdóttir. Mooi verhaal over een jongeman die naar het zuiden reist om in een rozentuin te gaan werken. Onderweg overdenkt hij zijn leven en probeert vat te krijgen op zijn eigen lichaam en ziel. Een liefdevol portret over een jong mens in ontwikkeling. Nu begonnen in Je laatste foto van Laurent Graff.

Lees meer
14 jaren 5 maanden geleden #42812 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik lees een debuut van Erik Menkveld, en ben onder de indruk. Was ik even aarzelend, hij heeft me overtuigd.

Of hij ook degene zal zijn op wie ik stem voor de debutantenprijs, dat weet ik nog niet.

Lees meer
14 jaren 5 maanden geleden #42813 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Bij Van Oorschot lees ik dit over Menkveld:

In het najaar van 2006 verscheen Met de meeste hoogachting, een brievenboek van Erik Menkveld, geïnspireerd door het voorbeeld van Petrarca, die brieven aan zijn klassieke voorgangers Cicero en Seneca schreef.

In 2011 verscheen zijn romandebuut Het grote zwijgen.

Kijk ook op www.erikmenkveld.nl .

Ik vraag me dan af... is het dan een écht debuut? Wel zijn romandebuut maar toch... Een brievenboek is ook fictie, toch?

Geen non-fictie of wetenschappelijke betogen of zoiets.

Dettie

Lees meer
14 jaren 5 maanden geleden #42814 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ha, gooi de knuppel maar in het hoenderhok!! Hij is wel genomineerd nu, dus ze accepteren het in ieder geval wel!

Eigenlijk heb je wel gelijk, hij heeft die brieven toch ook verzonnen? Misschien wel meer dan dit onderhavige boek, want dat is toch historisch.

Tijd voor maken pagina: 0.493 seconden