Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
14 jaren 6 maanden geleden #42251 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik ga vandaag beginnen in Koorts van Saskia Noort. De reacties die ik her en der gelezen heb, zijn zowel positief als negatief. De cover is in ieder geval zeer opvallend; wat mij betreft iets té. Ben benieuwd in hoeverre die iets te maken heeft met de inhoud van het boek (afgezien dan van de opvallende kleur rood).

Ik lees hem als recensieboek voor crimezone; t.z.t. zal ik de recensie hier ook plaatsen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 6 maanden geleden #42252 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
Nieuwsgierig even bij Bol gekeken naar dit boek. Inderdaad een tamelijk ordinaire omslag. Erg grappig die reviews, veel "1 ster" omdat er persé iets moet worden aangegeven en ook nogal wat 5 sterren.... Ik vond De eetclub al niks, dus ik zal het zeker nooit lezen.

Lees meer
14 jaren 6 maanden geleden #42257 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik zal maar even een link naar het plaatje geven

s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/...1001004011523510.jpg

Het valt wel mee vind ik. Het is wel vaker gebruikt is zoals bij het boek De koningin van Paramaribo, die is iets gewaagder.

s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/...1001004007105097.jpg

Ik vond die cover van het boek van Accord afbreuk doen aan het boek, want dat was erg mooi en goed.

Dettie

Lees meer
14 jaren 6 maanden geleden #42289 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik ga maar weer eens verder met Hart in hart van Désanne van Brederode, de boekenlegger ligt al een paar maanden tussen pagina 50 en 51. Ik slurp dus ik ben van Ilja Gort krijg ik vanavond nog wel uit, staan lekker veel plaatjes in en weinig tekst, dus dat schiet op ;)

groetjes, irene

• Renate
14 jaren 6 maanden geleden #42311 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....
Momenteel lees ik:

Ellen Heijmerikx - Blinde wereld

Het boek gaat over een vrouw wier ouders bij de Noorse Broederschap horen. Dat is een soort strenggelovige sekte. De hoofdpersoon verlaat de sekte, evenals onder andere haar broer. Het resultaat is dat haar ouders eigenlijk niet meer met haar om mogen gaan. De vader van het meisje is een leidende figuur en moet dus in zekere zin het voorbeeld geven. In zekere zin doet het boek misschien denken aan Knielen op een bed violen, in die zin dat het hierbij ook gaat om de beschrijving van een groep streng gelovige mensen, voor wie het geloof belangrijker is dan wat dan ook. Toch is er ook een groot verschil tussen beide boeken. In Knielen op een bed violen is er in zekere zin een zekere mate van begrip voor de overtuiging van de hoofdfiguur en is de vader eigenlijk een wat geïsoleerd figuur. In het boek van Ellen Heijmerikx zit eigenlijk iedereen in dezelfde beweging en hebben alleen de hoofdfiguur en haar broer radikaal afstand gedaan van het geloof van hun ouders. De broer gaat daarin misschien nog verder dan de vrouwelijke hoofdfiguur.

Lees meer
14 jaren 6 maanden geleden #42354 door Shand
Beantwoord door Shand in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik lees Hypnose van Lars Kepler.

Aan de ene kant ben ik positief over het boek, aan de andere kant stelt het me enigszins teleur. Ik kwam sowieso erg moeilijk in het verhaal, bepaalde gedeeltes van het boek zijn erg spannend maar er zijn ook gedeeltes waar het verhaal zich een beetje voortsleept in mijn beleving. Vandaag moet ik nog 100 bladzijden en ik hoop natuurlijk op een heel spannende ontknoping.

Tijd voor maken pagina: 0.436 seconden