Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
10 jaren 8 maanden geleden #70974 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik ben Mist over Londen van C.J. Sansom aan het lezen. Het was een cadeautje, ik zou het zelf niet hebben uitgezocht. Tot nu toe bevalt het prima. Het is een historische roman, met wat politiek en thriller-elementen heb. Het thema is: Wat zou er gebeurd zijn als Engeland had gecapituleerd in 1940? Het leest lekker weg, dus die 600 pagina's kom ik wel door.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 8 maanden geleden #70985 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Hee dat is een heel bekend boek, toch berdine? Veel aandacht gehad geloof ik.

Waarom zou je het zelf niet gekozen hebben? De kaft, de inhoud?

Dettie

Lees meer
10 jaren 8 maanden geleden #70989 door berdine
Nee, om de kaft zou ik het niet laten. De kaft telt alleen als ik spontaan iets zou kopen wat ik helemaal niet ken. Dit boek kende ik van titel en de auteur kende ik van naam. Het vorige boek was een bestseller en dit kreeg ook goeie recensies.

Het thriller-element is niets voor mij. In dit boek gaat het tot nu toe alleen over spionage, foto's maken van geheime documenten. Dat sla ik dan gewoon over want ik weet dat er dan ineens iemand voor de deur van het kantoor staat. Ik kan niet zo goed tegen spanning, haha, en je achter een kussen verschuilen helpt niet in dit geval. Er zullen nog wel andere dingen komen. De aanloop is erg lang. De hoofdpersonen worden uitgebreid voorgesteld. Het verhaal gaat door in het heden, maar er zijn voortdurend intermezzo's over het verleden.

Politiek interesseert me ook niet zo. Tot dusverre kan ik het nog volgen. En daarnaast: bij de Tweede Wereldoorlog, denk ik: ppffff alweer!

Dat zijn 3 redenen waarom ik het zelf niet zou hebben gekozen. Eerlijk gezegd vind ik het ook geen "grote literatuur", maar het leest lekker en voorlopig lijkt het ook te "kloppen", op een rond kinnetje na, dat een paar pagina's verder ineens hoekig was geworden. (Dat valt in de categorie "muggenziften". :D )

10 jaren 8 maanden geleden #71140 door
Beantwoord door in topic Re: Momenteel lees ik.....
Door het boek van Berdine moest ik denken aan 'Het complot tegen Amerika' van Philip Roth, dat ik maar uit de bibliotheek heb gehaald en nu aan het lezen ben.

Lees meer
10 jaren 7 maanden geleden #71315 door berdine
En? Bevalt het?

Ik lees momenteel Het herwonnen paradijs van Halldór Laxness. Ik zit weer te genieten van die droge Laxness-humor.

10 jaren 7 maanden geleden #71320 door
Beantwoord door in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik heb Het complot tegen Amerika uit en m'n vader is het nu aan het lezen.

Tijd voor maken pagina: 0.471 seconden