Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
10 jaren 9 maanden geleden #70197 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik denk dat je het nu wel goed onder woorden heb gebracht. Pff, dat is een hele leeftijd. Dan ga je je er inderdaad wel op voorbereiden, maar je weet het nooit. Je mag hem misschien nog wel 10 jaar houden! Ik duim voor je!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 9 maanden geleden #70198 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Inmiddels uit:

Sven Nordkvist - Pettson gaat kamperen

Siegfried Lenz - Een dure grap en andere dorpse verhalen

En nu lees ik: Met een cello door Siberië

Het onderwerp van dit boek is wel interessant, maar ik vind de manier waarop het verhaal verteld wordt wat gekunsteld overkomen. Grote delen van het verhaal worden door het onderwerp (de celliste Lise Christiani) in de 'ik'-vorm verteld, waarin ook fragmenten van haar brieven zijn verwerkt, die door inspringen aangeduid worden. Het een en ander wordt afgewisseld met stukken over haar cello. Daarnaast zijn er de nodige voetnoten, die naar kranten-artikelen, websites en dergelijke blijken te verwijzen, terwijl er bij sommige voetnoten ook stukken in het Russisch in cyrillisch schrift zijn geplaatst, waar je als lezer dus helemaal niets aan hebt.

Lees meer
10 jaren 9 maanden geleden #70199 door dettie
Tja, ik hoop ook dat m'n vader nog lang blijft leven. Zo lang z'n gezondheid en z'n geestelijke gesteldheid ook maar goed blijven. Geduld is helaas namelijk niet mijn sterkste kant.

Lees meer
10 jaren 9 maanden geleden #70202 door berdine
Goed oefenen dan maar Renate. Voor zo'n lieve vader moet je dat over hebben! :D

Lees meer
10 jaren 9 maanden geleden #70207 door dettie
Ik doe m'n best, maar helaas lukt dat niet altijd. Ik ben helaas geen gemakkelijk mens, niet voor mezelf en niet voor anderen. M'n ouders merkten vroeger wel op dat ik een gebruiksaanwijzing had, maar dat die niet mee was geleverd.

Lees meer
10 jaren 8 maanden geleden #70389 door berdine
Van het naargeestige dorp van Philippe Claudels Brodeck meteen overgegaan naar een zelfde soort dorp in "Oogst" van Jim Crace. Zoals zo vaak zijn opeenvolgende boeken op de een of andere manier aan elkaar gelinkt...... :?:

Tijd voor maken pagina: 0.652 seconden