Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
12 jaren 4 maanden geleden #57344 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Momenteel lees ik.....
Niemand kan aan je neus zien of je leent voor kinderen of voor jezelf (zegt iemand die dan weer niet in haar eentje naar een kinderfilm gaat).

Ik leen gerust kinder- en jeugdboeken. Ik leen chicklits die ik zelf niet lees, of Spaanse boeken, en die taal beheers ik ook niet.

Daar zou ik dus gewoon over heen stappen!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Renate
12 jaren 4 maanden geleden #57354 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....

Marjo schreef : Niemand kan aan je neus zien of je leent voor kinderen of voor jezelf (zegt iemand die dan weer niet in haar eentje naar een kinderfilm gaat).

Ik leen gerust kinder- en jeugdboeken. Ik leen chicklits die ik zelf niet lees, of Spaanse boeken, en die taal beheers ik ook niet.

Nee, maar ik heb ook geen kinderen, nooit gehad ook. Aan de andere kant is alles in de bibliotheek tegenwoordig zelfbediening, dus je zou inderdaad kunnen zeggen dat het niet zo'n probleem is. M'n eigen kinderboeken wil ik soms nog wel lezen. Met Tonke Dragt heb ik ook wat minder moeite. Van de Harry Potter boeken heb ik een aantal in het Engels gelezen. Maar een kinderboek van 111 pagina's vind ik toch wel ver gaan. Ik ben ook altijd bang op de indruk die ik maak. Dat is een van de redenen om tijdens vakanties boeken in het Duits te lezen. Ik heb echter ook weinig zin om naar de film te zoeken. Ik lees toch al liever het boek, dan dat ik de film zie.

En waarom krijg ik ineens geen bericht meer, als er een reactie geplaatst is? Het ging even goed, maar nu is het kennelijk toch weer mis.

Lees meer
12 jaren 4 maanden geleden #57355 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....

Renate schreef : Niemand kan aan je neus zien of je leent voor kinderen of voor jezelf (zegt iemand die dan weer niet in haar eentje naar een kinderfilm gaat).

Nee, maar ik heb ook geen kinderen, nooit gehad ook. Aan de andere kant is alles in de bibliotheek tegenwoordig zelfbediening, dus je zou inderdaad kunnen zeggen dat het niet zo'n probleem is. M'n eigen kinderboeken wil ik soms nog wel lezen. Met Tonke Dragt heb ik ook wat minder moeite. Van de Harry Potter boeken heb ik een aantal in het Engels gelezen. Maar een kinderboek van 111 pagina's vind ik toch wel ver gaan. Ik ben ook altijd bang op de indruk die ik maak. Dat is een van de redenen om tijdens vakanties boeken in het Duits te lezen. Ik heb echter ook weinig zin om naar de film te zoeken. Ik lees toch al liever het boek, dan dat ik de film zie.

En waarom krijg ik ineens geen bericht meer, als er een reactie geplaatst is? Het ging even goed, maar nu is het kennelijk toch weer mis.

ik heb ook nooit kinderen gehad maar ik geniet me helemaal te pletter van de kinderboeken, vooral van de boeken voor de hele kleintjes, die prachtige afbeeldingen! het zijn gewoon kleine kunstwerkjes en er zit vaak een enorme humor in.

Dikke kinderboeken kunnen ook echt prachtig zijn, zelf vond ik de boeken van Floortje Zwichtman erg mooi. Die speelden zich af in de tijd van Oscar Wilde. Maar er zijn zoveel mooie kinderboeken.

Die meldingen van berichten wordt hard aan gewerkt door de host (messagboard) waar het forum bij gestald staat. Dat zal binnenkort wel weer goed komen.

Dettie

Lees meer
12 jaren 4 maanden geleden #57357 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....

Renate schreef : Soms zou ik ook wel eens een kinderboek willen lezen, maar ja, het staat zo gek om naar de jeugdafdeling in de bibliotheek te gaan. Ik zou bijvoorbeeld best 'Meneer Potters (klopt die naam?) pinguïn' willen lezen, maar ergens vind ik dat toch wat kinderachtig staan.

Dat staat toch niet zo gek? Je krijgt gewoon je kleine neefje/nichtje/kleinkind te logeren o.i.d. als je je met alle geweld wilt verontschuldigen bij de biebmedewerkster. Of je leest je buurmeisje voor. Ik zou het gewoon doen. Niemand die daar raar van op kijkt. Dat beeld je je maar in.

Lees meer
12 jaren 4 maanden geleden #57358 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Momenteel lees ik.....
Je verontschuldigen bij de biebmedewerkster?

Ik denk dat het de laatste persoon ter wereld is die het iets uitmaakt voor wie of wat je een boek leent :D

Die juichen bij elk boek dat uitgeleend wordt:D

En echt Renate, er is niemand in heel die bibliotheek die raar opkijkt als je een kinderboek meedoet. Ik zit soms in de jeugdbibliotheek gewoon te genieten van kleuterboeken want net zoals Dettie zegt, die zijn soms ware kunstwerkjes...

Ik ben zelfs een paar keer met jeugdboekenweek naar het "optreden" van een jeugdschrijver geweest (zonder kinderen) Ik heb Do van Ranst horen voorlezen uit zijn boek en Gerda Dendooven ontmoet die samen met de kinderen een knutselnamiddag hield. Niemand die mij vreemd aankeek.

• Renate
12 jaren 4 maanden geleden #57362 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....

Dettie schreef :
Die meldingen van berichten wordt hard aan gewerkt door de host (messagboard) waar het forum bij gestald staat. Dat zal binnenkort wel weer goed komen.

Dettie

Het is geen ramp. Nu bezoek ik gewoon dagelijks de website en het forum en lees ik ook wat meer van het forum.

Tijd voor maken pagina: 0.508 seconden