Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
12 jaren 4 maanden geleden #57332 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
ja precies wat Marjo zegt Inge! Je leest nu niet de makkelijkste boeken en niet de dunste boeken.

Als ik die las zou ik er een eeuwigheid over doen. Ik vind het al zo knap dat je het doet!

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 4 maanden geleden #57333 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Momenteel lees ik.....
baba te veel eer, te veel eer :oops: :D Ik lees nog altijd even graag Evanovich en dat is pure chicklit, lekker ontspannend en vaak heel grappig

• Renate
12 jaren 4 maanden geleden - 12 jaren 4 maanden geleden #57335 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik lees alles wat los en vast zit, nou ja, niet helemaal. Bouquet-reeks is aan mij niet besteed, maar ik lees genoeg luchtige boeken en natuurlijk thrillers. Vroeger gebeurde het wel eens dat ik voor ik naar bed ging even een boek pakte en op de leuning van de bank ging zitten om er een stukje in te lezen. Helaas ruilde ik na een tijdje de leuning van de bank niet in voor m'n bed, maar voor een gemakkelijke stoel, waar ik rustig verder ging lezen.

Dit jaar heb ik de volgende boeken gelezen:

David Sedaris - Steek je familie in de kleren

Hier was ik vorig jaar al in begonnen, maar vooruit.

Pim Hofdorp - Vreemdeling in Scheveningen

Een boek uit m'n eigen verzameling, omdat ik even zonder bibliotheekboeken zat.

Ton Roos en Margje Eshuis - Op een dag zullen ze ons vinden

Een boek over Zeeuwen die in de negentiende eeuw naar Brazilië emigreerden.

J.G. Kikkert - Hoe ver we zullen komen weet ik niet

Een boek over de reizen van Alexandrine Tinne en haar moeder.

Arne Dahl - Requiem

Een thriller, zoals ik ze graag lees.

Åke Edwardson - De laatste winter

Dit boek bleek ik al gelezen te hebben, het stond zelfs op m'n lijstje, maar omdat het apart stond in de bibliotheek, dacht ik dat het een nieuw boek was, zodat ik m'n lijstje vergat te raadplegen.

David Sedaris - Wanneer je omringd bent door vlammen

Iets luchtigs om in bed te lezen.

Anton Valens - Dweiloorlog

Een dun boekje, om m'n gemiddelde omhoog te halen.

Birgit Vanderbeke - Het mosselmaal

Nog een dun boekje om m'n gemiddelde omhoog te halen.

Lyndsay Faye - Goden van Gotham

En ja hoor, weer een thriller, ik zou niet zonder kunnen.

Flip Vuijsje - John, Paul, Keith & Mick

En nog een dun boekje om m'n gemiddelde omhoog te halen.

Felix Francis - Op het spel

De appel valt niet ver van de stam, een luchtige thriller.

Henry Scott-Irvine - The ghosts of a whiter shade of pale Procol Harum

Als het moet, lees ik ook wel eens iets in het Engels.

Naima El Bezaz - Vinexvrouwen

Iets lichts om in bed te lezen.

Soms zou ik ook wel eens een kinderboek willen lezen, maar ja, het staat zo gek om naar de jeugdafdeling in de bibliotheek te gaan. Ik zou bijvoorbeeld best 'Meneer Potters (klopt die naam?) pinguïn' willen lezen, maar ergens vind ik dat toch wat kinderachtig staan.

• Renate
12 jaren 4 maanden geleden #57337 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....

Inge schreef : Als kind las ik enorm veel. Nu hoor je nog wel eens oproepjes dat kinderen meer buiten moeten spelen, maar mij kregen m'n ouders nauwelijks naar buitenspelen. Ik zat het liefst in een hoekje met een boekje. Toen ik een jaar of 13 was, mocht ik boeken uit de volwassenenbibliotheek lezen, omdat de kinderboeken niets nieuws meer bevatten. Tegenwoordig lees ik minder boeken. Er zijn andere dingen bij gekomen, zoals de krant en natuurlijk internet. Als ik die dingen er bij tel, lees ik eigenlijk nog steeds wel een heel groot deel van de dag.

Als kind las ik ook heel veel, zeer tot ongenoegen van mijn ouders want die vonden het heel asociaal. Ik moest inderdaad buiten spelen met vriendjes. Ze vonden het maar iets raars om zo op je eentje in een hoekje te zitten.

En eigenlijk vind ik dat ik nog best veel lees... maar blijkbaar vergis ik me daarin :( Ik heb een gemiddelde van een 30 boeken per jaar, dik en dun, literair, chicklit, thriller, jeugdboeken.... allemaal door elkaar.
Daar had ik gelukkig geen last van. M'n ouders vonden het niet erg dat ik veel las. Ik speelde ook veel met Lego en kon me over het algemeen goed alleen amuseren. Ik ben door m'n ouders wel van jongs af aan naar Medisch Opvoedkundig Bureaus en het RIAGG gesleept. Waarom weet ik niet precies. Ik had driftbuien en weinig contacten en was niet echt als andere kinderen.

Lees meer
12 jaren 4 maanden geleden #57338 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Momenteel lees ik.....

Soms zou ik ook wel eens een kinderboek willen lezen, maar ja, het staat zo gek om naar de jeugdafdeling in de bibliotheek te gaan. Ik zou bijvoorbeeld best 'Meneer Potters (klopt die naam?) pinguïn' willen lezen, maar ergens vind ik dat toch wat kinderachtig staan.

Kijk dat is nu iets waar ik me geen zorgen om maak :D Ik snuister even goed in de jeugdafdeling. Ik heb zo een paar jaar geleden Lemony Snicket gelezen. Tja, vroeger kwam ik er voor mijn kinderen maar die zijn ondertussen 15 en 19 dus voor hen moet ik er niet meer zijn maar 'k vind het heerlijk om zo tussendoor eens een b of c boek te lezen.

Als door omstandigheden mijn hoofd te vol is vind ik jeugd- en kinderboeken heerlijk. Op de een of andere manier kom je vlugger in het verhaal en vragen ze minder inspanning om het verhaal te volgen.

Lees meer
12 jaren 4 maanden geleden #57339 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
ja, precies Inge, ik heb een tijd gehad dat lezen niet goed lukte, te moe, maar gelukkig waren er dan wel kinderboeken en ik heb zo heel wat juweeltjes van boeken ontdekt. Maar het is Marjo die me ooit naar de kinderboeken liet grijpen want zij schreef aldoor van die inspirerende verslagen, dan dacht ik dàt moet ik lezen!

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.441 seconden