Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Muriel Barbery - Elegant als een egel samenlb aug/sept 2010

Lees meer
15 jaren 11 maanden geleden - 15 jaren 10 maanden geleden #34278 door dettie
Alvast een item geopend

Dettie
Laatst bewerkt 15 jaren 10 maanden geleden doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 10 maanden geleden #34561 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
Uit!

Een werkelijk waar prachtig boek, met veel diepgang, gevoel voor humor én veel filosofische en politieke uitweidingen (die overigens beslist niet storen) geschreven.

Mooi dat de twee verhaallijnen van de conciërge Renée en de hoogbegaafde Paloma elkaar zo doorkruisen en uiteindelijk elkaar raken.

Wat heb ik genoten van dit boek.

Echt een om te herlezen!

groetjes, irene
Laatst bewerkt doorirene.

Lees meer
15 jaren 10 maanden geleden #34563 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Jij had het toch al een keer gelezen irene of zit ik er nu helemaal naast?

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
15 jaren 10 maanden geleden #34569 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik vind het onbegrijpelijk dat iemand een boek als dit twee keer, of zelfs drie keer kan lezen.

Ik vind het dus vreselijk, en stop er mee. Ik was daar al bang voor, omdat het hier al heel lang ligt en ik er al twee keer eerder in begonnen was, maar steeds had ik het weggelegd. Nu moest ik toch maar eens doorzetten, vond ik, en het irriteert me.

Ik vind de taal die de conciërge bezigt gekunsteld en erg overdreven. Waarom al die rare woorden gebruiken? Vindt de schrijfster dat ze moet laten zien dat het echt een bijzonder mens is, en moet dat dan op die manier? Het is immers al duidelijk genoeg door al die tussenstukken. (filosofie op deze manier interesseert mij niet).

Of wil de schrijfster laten zien dat ze zelf zo slim is. Nou, ze gaat haar gang maar, ik hoef niet meer.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
15 jaren 10 maanden geleden #34570 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht

Jij had het toch al een keer gelezen irene of zit ik er nu helemaal naast?

elviratoverspin bleek er enige jaren geleden al een verslag van gemaakt te hebben. Zij was ook laaiend enthousiast.

Ik had het boek nog niet gelezen, wel de film gezien....

En Marjo schreef:

Ik vind het onbegrijpelijk dat iemand een boek als dit twee keer, of zelfs drie keer kan lezen.

Ik vind het dus vreselijk, en stop er mee. Ik was daar al bang voor, omdat het hier al heel lang ligt en ik er al twee keer eerder in begonnen was, maar steeds had ik het weggelegd. Nu moest ik toch maar eens doorzetten, vond ik, en het irriteert me.

Ik vind de taal die de conciërge bezigt gekunsteld en erg overdreven. Waarom al die rare woorden gebruiken? Vindt de schrijfster dat ze moet laten zien dat het echt een bijzonder mens is, en moet dat dan op die manier? Het is immers al duidelijk genoeg door al die tussenstukken. (filosofie op deze manier interesseert mij niet).

Of wil de schrijfster laten zien dat ze zelf zo slim is. Nou, ze gaat haar gang maar, ik hoef niet meer.

Ha!!!

Bij de thrillers zijn Marjo en ondergetekende het vaak wel eens met elkaar, nu dus niet.

Je moet dit boek blijkbaar nog wel voor je leesclub lezen Marjo....ben benieuwd!

Dit kan een boeiende discussie worden, of vergis ik me?

groetjes, irene
Laatst bewerkt doorirene.

Lees meer
15 jaren 10 maanden geleden #34572 door Lezer100
Beantwoord door Lezer100 in topic Re: bericht
Het feit alleen al dat ik hier zo'n uiteenlopende meningen vind, is reden genoeg om alvast te proberen.

Lezer100

<t>Lezer100</t>
Laatst bewerkt doorLezer100.

Tijd voor maken pagina: 0.604 seconden