Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

PMotte: gelezen vanaf 2023 en reacties

• Onderwerp Auteur
3 jaren 1 maand geleden #105966 door
Beantwoord door in topic Re: PMotte
Voilà, de dubbele duimpjes zijn ook terug.

Van oorsprong kon je op Ezzulia een sterrensysteem gebruiken: aan 'smiley' met in totaal vijf sterren, waarvan er geen, één, twee, drie,vier of alle vijf rood waren, de andere waren zwart.

Niet onaardig, maar dat was afgeprint in z/w niet erg duidelijk.

Dus ben ik voor die dubbele duimpjes beginnen te kiezen. En uiteindelijk was er ook behoefte aan een enkele duim, voor de halve punten, zogezegd. Wat eigenlijk betekent dat ik nu punten op 10 geef, i.p.v. op 5.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 1 maand geleden #105967 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: PMotte: gelezen in 2023 en reacties
Wat een werk heb je ervan gemaakt! Heerlijk dat enthousiasme!

Ik zit inmiddels aan de 85 boeken die ik gelezen heb in 2023, maar daar zitten heel veel prentenboeken en jongerenboeken bij. Die prenten/kinderboeken lees ik graag en het zijn vaak kinderboeken die een probleem bespreken zoals dingen moeilijk vinden, bang zijn, verdrietig zijn tot ernstiger zaken als ongewenste intimiteit. Ik vind het belangrijk dat mensen weten dat die boeken er zijn.

Verder heb ik aan ROMANS gelezen: Vijf sterren is het hoogst

Cobi van Baars - De onbedoelden

F. Bordewijk - Bint

Matt Cain - Het geheim leven van Albert Entwistle

Maria Judite de Carvalho - Lege kasten

Charles Chadwick - Een toevallige ontmoeting

J.M. Coetzee - De Pool

Epski - Way too many freaks

Cynan Jones - Alles wat ik vond op het strand

Geert Kimpen - Ik, Maria Magdalena

Lukas Maisel - Tanners erf

Greta Pauw - Verdwijnende silhouetten

Bernard Schlink - De kleindochter

Rinus Spruit - Broeder, schrijf toch eens

John P. Strelecky - Live safari

Peter Swanborn - Onder het luchtspoor

Anneloes Timmerije - De mannen van Maria

Cilja Zuyderwyk - De reuzin

En NON-FICTIE

Sandra van Beek - Geschiedenis van het dagboek (Over Otto Frank en het dagboek van Anne)

Niels Bosman - Koolhydraatarm Kookboek rond koolhydraatarm eten (wat ik doe)

Elske Doets - De leeftijdloze samenleving (over mensen in de maatschappij en ouder worden)

Lale Gühl - Ik ga leven welbekend denk ik

Erik van der Hoeven - Stad en plant (begroeiing in de Nederlandse steden)

Milio van de Kamp Misschien moet je iets lager mikken (over klassenongelijkheid, eenmaal arm geboren is het moeilijk verder te komen)

Joris Luyendijk De zeven vinkjes (over hogere klassen die weinig moeite hoeven te doen om verder te komen)

Harry De Paepe God save King Charles! (geschiedenis van het Engelse koningshuis rond de 3 koningen die Charles heten, aardig boekje)

Susan Smit Heks

Marjan de Vries Uit de schaduw van Narcisme

Ik zet later de linken naar de recensies en de waardering er nog wel bij.

Dettie

Lees meer
3 jaren 1 maand geleden #105968 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: PMotte

PMotte schreef : Heel grote plaatjes... Bedoel je dan wat betreft aantal Kb, of afmetingen? Het is mijn ervaring dat het aantal Kb weinig zegt over de grootte op het scherm. Ze komen vaak veel groter uit dan ik had verwacht.

Ja ik bedoel het aantal KB, meestal zijn de plaatjes bij Bol.com in jpg en laag in KB

Dettie

• Onderwerp Auteur
3 jaren 1 maand geleden #105969 door
Beantwoord door in topic Re: PMotte: gelezen in 2023 en reacties
Als het aantal pixels laag is, is volgens mij het aantal Kb ook laag, maar misschien is dat niet zo omdat het zou kunnen afhangen van de hoeveelheid gegevens die er per pixel nodig zijn. Dat zou veel kunnen zijn als er bv. veel kleurnuances mogelijk zijn.

Je hebt in elk geval al een boel gelezen dit jaar.

Lees meer
3 jaren 1 maand geleden #105972 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: PMotte: gelezen in 2023 en reacties
O dear, o dear ik heb helemaal geen verstand van pixels en kb. Ik weet alleen dat de plaatjes van Bol weinig ruimte vragen omdat ze op de site www.leestafel.info/ geplaatst worden (ik bedoel dus niet dit forum) en vroeger werden er wel enorme plaatjes geplaatst op het forum waardoor die eeeruuug traag werd.

Maar waardoor... kb of pixels, geen idee.

Dettie

• Onderwerp Auteur
3 jaren 1 maand geleden #105973 door
Beantwoord door in topic Re: PMotte: gelezen in 2023 en reacties
Ha, vroeger... Ja, dat kan wel. Jaren geleden kreeg ik ook eens voorpagina's van boeken via e-mail toegestuurd van minstens 1 MB groot, dus nog 1024 keer meer dan 1 KB. En dat kwam vanzelfsprekend via e-mail traag binnen. Toen ik daarover een opmerking maakte, zei iemand van de uitgeverij: "We dachten dat jij professioneel was." Dat was ik inderdaad, zij niet. Professioneel is een kwestie van de kosten onder controle houden, dat deden zij dus totaal niet. Ik denk dat er tegenwoordig wel meer inzicht is op dat vlak.

Tijd voor maken pagina: 1.112 seconden