Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Donna Tartt - De verborgen geschiedenis Samenleesboek

Lees meer
20 jaren 4 maanden geleden - 20 jaren 4 maanden geleden #6615 door dettie
En? Hoe staat het ervoor? Heeft iemand het al uit?

Dit is de enige keer dat ik niet meelees. Sorry. Maar ik heb nog zoveel liggen en het boek is me te dik om het nog een keer te lezen.

Maar ik denk dat ik nog wel aardig mee kan praten. Dus... kom maar op met de verhalen! *grijns*

Bernadet
Laatst bewerkt 20 jaren 4 maanden geleden doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 4 maanden geleden #6618 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Ik heb t boek uit,

ik had het al een keer gelezen, een paar jaar terug, en het verhaal zat nog behoorlijk goed in mijn hoofd,

Een heerlijk boek om zonder al te veel inspanning en met veel plezier te herlezen.'

Groetjes,

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 4 maanden geleden #6619 door Hermine
Beantwoord door Hermine in topic Re: bericht
Ik las het in 1994 maar ik herinner me dat het van mij wél inspanning vroeg tot het moment dat de studenten hun eigen weg gaan. Dan leest het inderdaad vlot.
Laatst bewerkt doorHermine.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 4 maanden geleden #6620 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Hoi Hermine,

de eerste keer moest ik me ook behoorlijk concetreren, maar omdat het verhaal nog zo goed in mijn hoofd zat heb ik 't nu vrij makkelijk herlezen.

Groetjes,

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 4 maanden geleden #6622 door Hermine
Beantwoord door Hermine in topic Re: bericht
Die beschrijving van de sfeer tijdens de moord is subliem, vind je niet?

Ook het hoofdpersonage is goed weergegeven. Een onsympathieke jongeman die zichzelf zo juist analyseert en er koud onder lijkt te blijven.
Laatst bewerkt doorHermine.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 4 maanden geleden #6628 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Wat ik me herinnerde, en wat mij ook nu weer op viel was dat het eerste deel van het boek alles bijna terloops gebeurd..ik zal voor degene die nog aan t lezen zijn niet teveel verklappen, maar wat er gebeurt word bijna als een logische handeling beschreven, zonder al te gek veel ophef, het verhaal kabbelt als hetware bijna vgewoon verder.

Terwijl in het laatste deel van het boek alles uiteindelijk anders blijkt te zijn, en ook de verhoudingen minder harmonieus dan op het eerste gezicht leek.

Dat is wat mij betreft wel een deel van de kracht van dit boek.

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.580 seconden