Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Donna Tartt - De verborgen geschiedenis Samenleesboek

Lees meer
20 jaren 4 maanden geleden #6660 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Volgens mij was het zelfs zo dat ze van de opbrengst van De geheime geschiedenis een eiland gekocht heeft en onbereikbaar voor alles en iedereen daar tien jaar aan het tweede boek heeft zitten werken.

Toen dat boek uit kwam waren er zonder dat iemand er iets van gelezen had al duizenden exemplaren van verkocht, en was de hype zo groot dat er s nachts rijen voor boekwinkels kwamen en het op het journaal kwam.

En toen viel het boek dus tegen :D

Groetjes

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 4 maanden geleden #6661 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja erg he, De kleine vriend staat al hele lang in de bookcrossingkast aan het strand, ik dacht dat boek wordt gelijk meegnomen, maar nee hoor het staat er nog steeds. 10 jaar wachten en dan blijkt het geen goed boek!

bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
20 jaren 4 maanden geleden #6664 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Ik heb ook afgehaakt bij 'De kleine vriend'.

"De verborgen geschiedenis las ik heel lang geleden. Had nog geen tijd om het opnieuw ter hand te nemen.

Groetjes. tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
20 jaren 4 maanden geleden #6665 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht

ik dacht dat boek wordt gelijk meegnomen, maar nee hoor het staat er nog steeds. 10 jaar wachten en dan blijkt het geen goed boek!

Zo zie je maar weer dat al dat hypen ook niet altijd werkt, en soms zelfs tegen een boek werkt,

ook wel weer een gerustellende gedachte,

en goede boeken vinden hun weg zonder al die heisa vaak gelukkig toch wel.

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
20 jaren 4 maanden geleden #6666 door Hendrik
Beantwoord door Hendrik in topic Re: bericht
De Verborgen Geschiedenis is absoluut mijn favoriete boek, ik heb het net in het Engels besteld. In het Nederlands heb ik het tot nu toe 7 keer gelezen, elke keer werd ik weer gegrepen.

De sfeer is broeierig en dromerig, maar met zoveel realisme dat je je uitstekend in de personen kunt verplaatsen. Vooral het stuk waar de hoofdpersoon langzaam gek wordt door onderkoeling en eenzaamheid vindt ik meesterlijk!

Als het sekte achtig duistere groepje studenten Grieks hun medestudent eindelijk vermoorden valt er ook van jou een last van de schouders, je kunt je niet voorstellen dat ze dit niet al veel eerder hadden gedaan.

Zelf had ik zelfs bewondering voor hun geduld met Bunny! Onvoorstelbaar, neem maar van me aan dat ik in het dagelijks leven niet bepaald moordlustig ben.

Bijna nog beter dan het eerste deel van het boek vindt ik het deel waar de psychologische gevolgen van de moord worden verhaald.

levende in de wereld van 'Schaduw van de wind' Carlos Ruiz Zafon.
Laatst bewerkt doorHendrik.

Lees meer
20 jaren 4 maanden geleden #6668 door bianca
Beantwoord door bianca in topic Re: bericht
Ik vond het ook een zeer goed boek. Het is spannend en de verhoudingen tussen de studenten worden goed weer gegeven.

En toen kwam de Kleine Vriend. Zo verschrikkelijk saai, dat ik halverwegen het boek ben afgehaakt.

Mijn website over bookcrossing

www.bi-sa.nl/
Laatst bewerkt doorbianca.

Tijd voor maken pagina: 0.474 seconden