- Ontvangen bedankjes 0
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
rotor schreef : Ik ben dan blijkbaar een van de weinigen die "De kleine vriend" wel een goed boek vond. Wat ik er goed aan vond: portret van het meisje, van de schurken, meesterlijke beschrijvingen van de slangen, van het baptische geloof, hilarische en ook diepgaande portretten van de tante's en ja het einde subliem en superspannend. De meeste mensen hadden een verborgen geschiedenis deel 2 verwacht, gelukkig dat Tartt zich boven de formule schrijver weet te verheffen en in haar tweede boek iets anders doet. In de verborgen geschiedenis staat het kwaad centraal. Het speelt zich af in winterse omstandigheden en dat past goed bij het kwaad. In De kleine vriend staat ook weer het kwaad centraal, maar hier speelt het zich in snikheette omstandigheden af, dat kwam als een verrassing, maar het kwaad heeft niet alleen patent op winter.
De verborgen geschiedenis is in zijn thema's literair, in de stijl heeft het meer weg van een thriller. De kleine vriend is qua thema's en de uitwerking daarvan literair, maar ook de stijl is literair, iets wat hier door de meeste als saai wordt aanvaard. Ik genoot juist van de meanderende zinnen en prachtige beelden.
In begin heeft ze op hetzelfde college gezeten, waar Bret Easton Ellis ook zat.
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen