Ik ga op vakantie en neem mee... een mobieltje
Hallo? ik ben oma kwijt!
J. de la Torre Y Rivas
Er zijn maar weinig Nederlanders die vandaag de dag niet in het bezit zijn van een mobiele telefoon. En die gaat overal mee naar toe. Of het nu in de auto, in de trein, op de fiets, op een terras of al winkelend is, overal en altijd hoor je mobiele telefoons overgaan. Voor de toevallige toehoorders nemen de - soms toch al vreemde - telefoongesprekken af en toe absurde vormen aan. De auteur van deze uitgave heeft zijn oor te luister gelegd en noteerde in de loop van vier jaar bijna 6000 mobiele-telefoongesprekken. De leukste en mafste zijn gebundeld en voorzien van geestige illustraties.
NBD|Biblion recensie
Weergave van ruim zestig opmerkelijke mobiele telefoongesprekken. De auteur noteerde in de loop van vier jaar bijna 6.000 mobiele telefoongesprekken die in zijn directe omgeving op hoorafstand gevoerd werden, overal in Nederland, meestal op straat of in het openbaar vervoer, waarbij uiteraard alleen de afzender is te horen. De leukste zijn hier gebundeld en voorzien van illustraties.
Een voorbeeld: in Utrecht, in een supermarkt, staat een vrouw royaal chips en knabbels in haar karretje te laden als haar mobieltje gaat. 'Met dietistenpraktijk Nuland' ... 'Nee, u kunt beter gezonde tussendoortjes eten, zoals een appel of een banaan'.
Nog een voorbeeld: vrouw belt in de metro. 'Ik kan je zien. Lieg niet tegen mij. Waar ben je?'
Duidelijke druk.
(Biblion recensie, Alice Grob)
ISBN: 9789058600356 Paperback 80 pagina's | Strengholt's Boeken | oktober 2000