Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

thema juli 2012 - Ik ga op vakantie en neem mee...

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden #46468 door dettie
Ik ga op vakantie en neem mee... wandelschoenen

Van hoge hakken tot wandelschoenen

25 jaar Twente Natuurtochten

Hans van Parido
n

Hans en Gerrie van Paridon organiseren al 25 jaar natuurtochten in Twente voor de liefhebber. Intussen weten ze precies waar de knelpunten liggen, waar de mensen blij en tevreden van worden en wat voor elementen de tochten zeker moeten bevatten. Ter gelegenheid van het jubileum heeft Hans van Paridon een boekje samengesteld waarin allerlei reacties die ze in de loop van die 25 jaar hebben gekregen zijn opgenomen. Mensen hebben het heel erg naar de zin gehad, zo blijkt wel en de Van Paridons krijgen vaak complimenten over hun kennis en ervaring. Maar het boek bevat niet alleen lovende woorden, er zijn ook de nodige kritische kanttekeningen opgenomen, meestal over de voorzieningen in hotelaccommodaties en vaak heel komisch opgesteld.

Dit boek werkt zonder meer aanstekelijk op de wandelspieren. Daarnaast is het onderhoudend en informatief. Hiermee is een interessant stukje wandelgeschiedenis vastgelegd.

ISBN 9789051792706 Paperback 126 pagina's | Gopher B.V. | april 2011

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden #46469 door dettie
Citaat van de dag

Wie de neus van zijn schoenen niet ziet, weet waar hij al dat lekkers liet.

Anoniem

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden #46487 door dettie
Ik ga op vakantie en neem mee... een paspoort

Paspoort

Nahal Tajadod

De schrijfster werd in 1960 in Teheran geboren en woont sinds 1977 in Frankrijk. Als ze naar haar geboorteland afreist om haar paspoort te laten verlengen, krijgt ze te maken met allerlei onverwachte zaken. Het Teheran van haar jeugd was een moderne stad, maar is onder het islamitische bewind sterk veranderd. Allereerst moet ze een pasfoto laten maken, zonder make-up en zonder een haar die onder haar hoofddoek uitkomt. Het blijkt dat het verlengen van haar paspoort veel langer gaat duren dan de enkele dagen die zij denkt. Twee mannen bieden hulp, zij kennen via via iemand bij de overheid. De schrijfster besluit hun bemiddeling te aanvaarden en hierdoor volgt een reeks ontmoetingen met allerlei mensen die haar willen helpen, maar dat lukt niet altijd goed.

Autobiografisch verhaal over de corruptie en bureaucratie van de Iraanse overheid en de manier waarop de Iraniers daar zo goed en zo kwaad mee trachten om te gaan. Het toont tevens iets van de levenswijze van de rijke bovenklasse.

ISBN 9789023427438 Paperback 270 pagina's | Cargo | februari 2008

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden #46501 door berdine
Hé Marjo, het citaat van vandaag is voor jou! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

(Dat van de voorpagina van 16 juli dus....)

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden #46503 door marjo
Ik weet nog dat ik dacht: morgen reageren, maar wat was het ook al weer..even spieken..

o ja, foto's! Weet je dat ik het heel leuk vind om de foto's van anderen te zien? Als ik er zelf maar niet heen hoef..

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden #46504 door dettie
Haha ja, ik had Marjo ook in m'n achterhoofd met dit citaat.

Ik vond foto's kijken ook heerlijk, maar vakantie... ach, overal is het mooi.

Vakantie zit in je hoofd niet in het land. Ik ken mensen die in een of ander prachtig heet land waren en die mopperden het zo stoffig was. Ja wat verwacht je dan. Of het land mooi was, of de vakantie leuk hoorde je niet. Alleen dat het stoffig was.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.451 seconden