Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

thema juli 2012 - Ik ga op vakantie en neem mee...

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden #46389 door berdine
Ik moest toch wel even grinneken hoor. ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden #46390 door dettie

berdine schreef : Ik moest toch wel even grinneken hoor. ;)

Nou gelukkig maar!

dettie

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden #46407 door dettie
Ik ga op vakantie en neem mee... een wandelgids

Het Amsterdam van Theo Thijssen

Een Literaire Wandelgids

Peter-Paul de Baar, Jan Roedoe en Rob Grootendorst

Deze literaire wandelgids, in pocketformaat, voert langs de plekken waar de schrijver/onderwijzer Theo Thijssen zijn Amsterdamse jeugd heeft doorgebracht en waar zijn romans zich afspeelden. Dat betekent de Jordaan en omgeving aan het eind van de 19e eeuw. Foto's, tekeningen en plattegronden, het Amsterdam van die tijd in zijn volle glorie tonend, worden ondersteund door citaten uit het werk van Thijssen, aangevuld met historische anekdotes, die de auteurs verzamelden bij de gemeentelijke archiefdienst.

De geciteerde fragmenten zijn afkomstig uit het autobiografische 'In de ochtend van het leven', de romans 'Kees de Jongen' en 'Het taaie ongerief', en het kinderboek 'Jongensdagen'.

De wandeling loopt via het noordelijk deel van de Jordaan naar het zuidelijk deel tot aan het Rembrandtsplein. Vijf korte excursies brengen de wandelaar buiten de Jordaan en het centrum. De routes zijn duidelijk op kaart aangegeven. Ondanks hun adoratie voor Thijssen houden de auteurs distantie. Ook voor degenen, die niet bekend zijn met het werk van Thijssen geeft dit gidsje interessante informatie over de bekendste Amsterdamse buurt. In deze druk is een aantal correcties aangebracht.

(Biblion recensie, R. Booms.)

ISBN 9789060056134 Paperback 159 pagina's | Thomas Rap | november 2006

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden #46408 door dettie
Citaat van de dag

Wandelen is alles even laten lopen.

Anoniem

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden #46438 door WilV
Wat een grappig boek vandaag over Heer Bommel, leuk voor de fans..in je hoofd op pelgrimstocht door Rommeldam.

Hoe krijgen jullie het toch allemaal gevonden!

Willeke

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden #46439 door dettie
Ik ga op vakantie en neem mee... een landkaart

Bommel Reisgids + Landkaart

In de voetsporen van een Heer van stand

Jenno Witsen

In de voetsporen van een heer van stand kan de lezer Rommeldam en omgeving verkennen aan de hand van 15 wandelingen, 8 excursies, 1 busrit en 1 boottocht. De 25 routekaartjes wijzen de lezer vervolgens de weg. Een unieke reisgids, rijk geïllustreerd met tekeningen uit de bommelverhalen, met als toevoeging een grote kaart van de stad Rommeldam, een kaart van de omgeving van Rommeldam en Bommelstein, een kaart van de Zwarte Bergen en het Donkere Bomen Bos. Dit alles maakt de reisgids tot een compleet werk.

ISBN 9789071959127 Paperback 207 pagina's | Bezige Bij | november 2007

(waarom de afbeelding van het boek er niet meer bij stond is mij een raadsel)

Tijd voor maken pagina: 0.595 seconden