- Ontvangen bedankjes 0
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Bernadet schreef : In de wetenschap valt en staat alles met bewijzen. Inderdaad wat is waarheid en wat niet. Alleen willen ze in de wetenschap de waarheid bewezen zien. Ze gaan uit van theorieën en proberen deze te bewijzen. Het is in feite droge stof.
Ik denk Sharleen dat jij het geluk hebt dat jij onderscheid kan maken en verder kan kijken dan veel mensen.
Ik denk dat voor veel mensen hekserij toch een negatieve klank heeft met veel hocus spocus. Dit o.a. door de sprookjes, de geschiedenis en de overleveringen. Zelfs nu nog gezien de commotie rond het kinderboekenthema.
Ook denk ik dat hekserij niet alleen positief is, kennis van kruiden en eventueel gebruik van rituelen kán ook gevaarlijk zijn. Het is maar net waar je je kennis voor gebruikt. (maar dat geldt ook voor de wetenschap)
Jij haalt gelukkig de positieve dingen uit hekserij.
(Ik zit nu even hardop te denken. Hoe zit het met homeopaten en mensen zoals Jomanda? Kan je die dan ook heksen noemen?
Ik weet helemaal niets van heksen.)
Mijn persoonlijke spreuk is: Naarmate ik ouder word merk ik dat ik in feite zo weinig weet, en dat wordt steeds erger...
En eigenlijk is wat je ziet en hoort de interpretatie wat jij er zelf aan geeft. Zo ziet en hoort iedereen wat anders en wat is de waarheid?
Moeilijke maar interessante materie waar je eindeloos over kan discussieren.
Groet
bernadet
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen