Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

thema oktober 2005 - magie, mythen, mystiek, rituelen enz.

Lees meer
20 jaren 8 maanden geleden #4999 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Citaat 18 oktober

Elfen

In de Keltische mythen zijn het prachtige wezens die de oude goden, de Tuatha De Dannan voorstellen die na de komst van de Milesiërs naar ondergrondse heuvels en gangen zijn verbannen.

Elfen zijn mooie, speelse, doch bij tijd en wijle bedrieglijke wezens. Ze hebben een zang zo mooi dat het iedere sterveling in roering brengt en ze tot een gewillige slaaf maakt als die hen eenmaal heeft gezien en ze volgt in hun rijk. In het rijk der elfen is er een geheel andere tijdzone van kracht. Als je eenmaal in hun wereld bent geweest en terugkeert, al is er naar jouw idee maar een dag voorbij gegaan, zal bij zijn terugkeer naar de menselijke wereld tot de ontdekking komen dat er misschien wel 100 jaar zijn verstreken. Wie eenmaal wordt toeglaten in hun rijk zal nooit meer in staat zijn in zijn normale gedaante terug te keren. Ze nemen namelijk altijd bezit van een deel van je. Met vrij grote zekerheid zal dit een van je zintuigen zijn.... .
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 8 maanden geleden #5014 door Sharleen
Beantwoord door Sharleen in topic Re: bericht

Bernadet schreef : Ik vraag mij dan af Sharleen wat is dan het verschil tussen een heks en een kruidendeskundige? Waarom willen heksen dan heksen genoemd worden, omdat er toch meer bij komt kijken dan kennis van kruiden?

Homeopaten zijn geen heksen maar wat is het verschil, zij willen voor het merendeel ook goed doen.

bernadet

Hallo Bernadet,

dit is echt een moeilijke vraag om een antwoord op te geven Bernadet. Ik zou bijna durven zeggen dat deze vraag gelijk zou zijn aan: Wat is hekserij? Op deze vraag ga je ook erg uiteenlopende antwoorden te horen krijgen. Dit heeft te maken dat hekserij maar weinig vaste regels kent en daardoor voor een deel op gevoel en ervaring gebaseerd is. En gevoel/ervaring is niet alleen persoonlijk, maar ook erg moeilijk in woorden te vatten. Kort zou je kunnen zeggen dat hekserij een religie, een levenswijze en een kunde is. Ik weet niet in hoeverre je een kruidendeskundige/Homeopaat kan vergelijken met een heks. Dat hangt volgens mij van je persoon af. Ik heb ooit is een vraag gesteld aan een kruidendeskundige via het internet/mail waarop hij me vriendelijk verzocht eerst 20 euro te storten op zijn rekening. Ik stond dus echt versteld van de manier waarop hij mij de deur wees. Dit kan nooit iemand zijn die een ander persoon wil helpen. Daardoor hoeft niet iedereen die met kruiden werkt, heks te zijn. Naar mijn mening komt er heel wat meer bij kijken dan kruidenleer en of homeopaat gestudeerd te hebben. ik zou eigelijk kunnen zeggen dat je persoonlijkheid een grote rol speelt.

sharleen.

Weten te relativeren is kiezen tussen wat wel en wat niet van wezenlijk belang is.
Laatst bewerkt doorSharleen.

Lees meer
20 jaren 8 maanden geleden #5015 door dettie
Hoi Sharleen,

Nou op deze moeilijke vraag heb je toch een heel duidelijk antwoord gegeven! Wat ik uit jouw antwoord begrijp is dat een heks een bepaalde levensfilosofie heeft waarbij anderen helpen voorop staat.

Dit helpen gebeurt niet uit winstbejag maar uit gevoel voor anderen, gebruik makend van de kennis van o.a. kruiden die mensen verder kunnen helpen of zich beter later voelen.

Mooi hoor als je dat kan!

Groetjes

bernadet

Lees meer
20 jaren 8 maanden geleden #5020 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Er zijn blijkbaar heel veel boeken over dit uitgebreide thema, Bernadet, maar ik vind maar geen gedichten!

Groetjes. Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
20 jaren 8 maanden geleden #5021 door dettie
nee ik ook niet Tiba, ik heb heel mijn grote google archief al doorgezocht maar er is echt niets moois te vinden over dit onderwerp.

Bernadet

Lees meer
20 jaren 8 maanden geleden #5022 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Jammer!!!

Maar ik zoek nog wel verder hoor.

Groetjes. Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Tijd voor maken pagina: 0.478 seconden