Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

thema juni 2011 - Auteurs en hun vaste speurder

Lees meer
15 jaren 2 weken geleden #39151 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Nee ze schrijft al héél lang niet meer. Ze stierf in 1957 .

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 1 week geleden #39171 door dettie
Reginald Hill met Dalziel & Pascoe

Macaber spel

Reginald Hill

Pascoe ontvangt met de regelmaat van de klok lange, suggestieve brieven van een oude en rancuneuze bekende: ex-gedetineerde Franny Roote. Dalziel vindt de toon van de brieven niet bedreigend en Pascoes vrouw Ellie gelooft dat Roote een nieuw, respectabel leven in universitaire kringen is begonnen. Pascoe vertrouwt het echter niet en zet alles op alles om Roote te ontmaskeren als een briljant en extreem gevaarlijk crimineel.

Ondertussen zitten de andere leden van het rechercheteam niet stil. Hat Bowler heeft zijn handen vol aan zijn privé-leven dat steeds meer verweven raakt met zijn werk: zijn grote liefde Rye Pomona wordt bedreigd. Edgar Wield op zijn beurt neemt een jongeman onder zijn hoede die hem een tip geeft over een op handen zijnde kunstroof.

Alle zaken blijken met elkaar verband te houden als Pascoes dochter ontvoerd wordt en haar lot in handen ligt van niemand anders dan... Franny Roote.

NBD|Biblion recensie

Hoofdinspecteur Andy Dalziel en brigadier Peter Pascoe krijgen te maken met de roof van een eeuwenoude schat. De informatie wordt gegeven door een jongeman die kort daarna dood wordt aangetroffen. Pascoe verdenkt de ex-gevangene Franny Roote, die hem steeds brieven schrijft. Uiteindelijk wordt de roof verijdeld, waarbij Roote de dochter van Pascoe uit een gijzelingssituatie weet te redden. Roote zelf wordt bij deze actie gedood. Het verhaal kent een groot aantal zij-thema's, zo blijft de uiteindelijke afloop lang onzeker.

Reginald Hill (1936) schrijft al sinds 1970 whodunits over het politieduo Dalziel en Pascoe uit Yorkshire en ontving hiervoor o.a. de 'Cartier Diamond Dagger', de hoogste onderscheiding die een Engelse thrillerauteur kan krijgen. De op deze boeken gebaseerde Engelse tv-serie is ook in Nederland populair. Een goed geschreven, spannende politieroman, zorgvuldig opgebouwd en met een goed uitgewerkt plot. Zie ook www.randomhouse.com/features/reghill . Paperback, kleine druk.

(Biblion recensie, Redactie)

ISBN 9789022533482 Paperback 544 pagina's | De Boekerij | maart 2003

Vertaald doorVertaling door Paul Witte

Lees meer
15 jaren 1 week geleden #39172 door dettie
Citaat van de dag

Door de jaren heen heb ik ontdekt dat er een oneindige bron van mogelijkheden is om je verhaal te vertellen. Zo oneindig, dat het een probleem wordt om de juiste manier te vinden.

Reginald Hill in een interview op Spanningsblog

spannings.blogspot.com/2008/03/reginald-...-interview-2001.html

-

Lees meer
15 jaren 1 week geleden #39173 door dettie
Laatste dag alweer en voor deze keer ben ik er blij om, elke dag beginnen met beschrijvingen over moord en doodslag vond ik niet echt prettig, maar ja het is weer voorbij, op naar het nieuwe thema.

Berdine het is ongelofelijk dat je deze speurders allemaal hebt weten te vinden! dankjewel!

Dettie

Lees meer
15 jaren 1 week geleden #39175 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Carol O'Connor is een schrijfster van wie het mij niet bekend was dat ze een vaste speurder heeft! Maar, bij controle blijkt dan ook dat ik niet zo heel veel van haar gelezen heb. Ik ben vast in de war met iemand anders.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
15 jaren 1 week geleden #39181 door dettie
Ze heet Carol O'Connell

Het gekke is dat ik vanmorgen vroeg (half negen) ook Carol O'Connor had getypt, dat is Archie Bunker! Maar ik zag het gelukkig en heb het gelijk weggehaald. Grappig dat jij 's middags dezelfde fout maakt. Die Archie zit in ons hart denkelijk! :D

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.504 seconden