Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

thema juni 2011 - Auteurs en hun vaste speurder

Lees meer
15 jaren 3 weken geleden #38999 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Citaat van de dag

Na 17 jaar Frost te hebben gespeeld, stopte de 70-jarige acteur David Jason ermee, na in ruim veertig afleveringen de knorrige rechercheur Jack Frost te hebben vertolkt. Op een persconferentie in Londen maakte hij bekend "Het is tijd voor Frost om zijn jas en sjaal aan de kapstok te hangen, jullie zouden me toch niet willen zien als inspecteur Frost in een rolstoel?"

Bron: wikipedia
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 3 weken geleden #39000 door dettie
Van mij had ie dat wel mogen doen... in die rolstoel.

Vroeger had je Ironside die zat ook in een rolstoel.

Dettie

Lees meer
15 jaren 3 weken geleden #39009 door dettie
Colin Dexter met Inspecteur Morse

Signalement

Colin Dexter

Nadat de tiener Valerie Taylor verdween op weg van buis naar school, was er geen enkel spoor van een dader en het meisje leek van de aardbodem weggevaagd. Maar twee jaar, drie maande 'n en twee dagen na de mysterieuze verdwijning besluit iemand om verrassend nieuw bewijs voor de zaak te leveren.

NBD|Biblion recensie

Al wat oudere detectiveroman van Colin Dexter, de tweede met inspecteur Morse en zijn rechterhand sergeant Lewis in de hoofdrol. Dit boek dateert van voor de tijd dat dit duo en zijn auteur dankzij de televisie beroemd werden.

Meer dan twee jaar nadat een zwangere tiener op weg van huis naar school spoorloos is verdwenen, een zaak waarvan het onderzoek hopeloos is vastgelopen, komt er verrassend nieuws: een kort briefje van de vermiste persoon aan haar ouders. Wanneer Morse de opdracht krijgt zich met de zaak bezig te gaan houden, lijkt alles alleen maar ingewikkelder en hopelozer te worden. Pas op het moment dat hij de moed heeft opgegeven de oplossing te vinden, vallen alle stukjes van de puzzel op hun plaats.

Dexter buit het verschil in culturele bagage van Morse en Lewis als altijd uit om van een op zich misschien niet bijster opwindend gegeven een boeiend, tot het eind toe spannend verhaal te maken. Kleine druk.

(Biblion recensie, Redactie)

ISBN 9789026114557 Paperback 262 pagina's | Uitgeverij De Fontein | oktober 2000

Vertaald door Marcella Houweling

Lees meer
15 jaren 3 weken geleden #39010 door dettie
Citaat van de dag

De televisieserie Inspector Morse kent 33 afleveringen. In de meeste afleveringen heeft Colin Dexter een cameo-optreden. Hij verschijnt in elke aflevering wel een keer in beeld, bijvoorbeeld als voorbijganger of gast in een pub. De muziek van de serie, gecomponeerd door Barrington Pheloung, bevat een motief dat gebaseerd is op de morsecode voor M.O.R.S.E. (-- --- ·-· ··· ·)

Bron: wikipedia

zie ook www.inspectormorse.nl

-

Lees meer
15 jaren 3 weken geleden #39015 door dettie
Liza Marklund met Annika Bengtzon

Een plek onder de zon

Liza Marlund

Annika Bengtzon heeft het moeilijk: ze is gescheiden, ziet haar kinderen maar om de week en haar ex-man heeft een nieuwe vriendin. Ze wilde zelf geen redactiechef worden, maar met de man die het wel geworden is, kan ze niet goed opschieten. Tot hij haar op 'missie' stuurt naar de Costa del Sol, waar een Zweedse hockey-ster en zijn gezin zijn omgekomen bij een inbraak. De inbraak blijkt een moordaanslag te zijn, die verband houdt met een makelaarscollectief dat diep in de hasj- en cocaïnehandel zit. Op haar eigen brutale en vastberaden manier ontrafelt Annika een gecompliceerd web van zakelijke betrekkingen en familiebanden. Haar journalistieke perspectief op criminaliteit, de actuele insteek en haar sores als werkende moeder zijn ook in Een plek onder de zon het handelsmerk én de grote troef van Liza Marklunds boeken.

NBD|Biblion recensie

Volgens een krantencitaat op de boekcover is deze nieuwe Annika Bengtzon-roman "een mediasatire, een liefdesroman en een thriller ineen". Klopt! Journaliste Annika weigert de haar aangeboden promotie en komt terecht bij nieuwschef Patrick, met wie ze het niet kan vinden. Haar nieuwe opdrachten brengen haar naar de Spaanse Costa del Sol, waar ze voor de krant verslag moet uitbrengen over een gasinbraak -de moord op een Zweedse hockeyster en zijn gezin-, drugshandel en witwaspraktijken, een vermiste tiener. Waar draait haar reportagewerk op uit in deze kluwen van zakelijke belangen en familie-intriges, waarbij ook enige romantiek niet achterwege blijft?

In een eenvoudige maar krachtige stijl beschrijft de auteur in drie delen telkens enkele dagen. Talrijke subtiele details en vele dialogen zorgen voor de nodige schwung en brengen de gevoelswereld van de personages treffend tot leven. Bengtzon-fans zullen de verwijzingen naar vroegere personages en verhalen met veel plezier herkennen. Een typische pageturner, zoals kenners gewend zijn van deze auteur, die zelf ook journaliste is. Kleine druk.

(NBD|Biblion recensie, Patricia Moons)

ISBN 9789044514315 Hardcoverk 538 pagina's | De Geus Uitgeverij | september 2009

Vertaald door Wendy Prins

Lees meer
15 jaren 3 weken geleden #39016 door dettie
Citaat van de dag

“Toen ik jong was, wilde ik niet zozeer schrijver worden. Zangeres leek me wel iets. Ik zong heel veel in mijn eentje. In mijn eigen gedachten was ik ook een ster, een topzangeres. Maar niemand die me hoorde, niemand die mijn talent herkende. Ik moet daarbij zeggen dat ik voornamelijk in de bossen zong, waar over het algemeen weinig scouts rondlopen."

Liza Marklund in een interview met crimezone

www.crimezone.nl/web/Interviews/Intervie...ew-Liza-Marklund.htm

-

Tijd voor maken pagina: 0.489 seconden