Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

thema juni 2011 - Auteurs en hun vaste speurder

Lees meer
15 jaren 2 weken geleden #39096 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Citaat van de dag

Sinds 1998 zendt het Britse commerciële televisiestation ITV de televisieserie Midsomer Murders met enige regelmaat uit. Waren bij het eerste seizoen de afleveringen gebaseerd op de boeken van Carolyn Graham, vanaf het tweede seizoen zijn de verhalen door verschillende (script)schrijvers geschreven en is alleen gebruik gemaakt van de karakters uit de boeken van Carolyn Graham.

-
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 2 weken geleden #39102 door dettie
Cody McFayden met Smoky Barrettt

Tijd om te sterven

Cody McFayden

Hij noemt zichzelf Dali en biedt zijn diensten aan mannen aan die van hun 'lastige' echtgenotes af willen. Voor een aanzienlijk geldbedrag zorgt hij ervoor dat de vrouwen spoorloos verdwijnen. Zijn aanpak is uiterst zakelijk - nauwkeurig, emotieloos, zonder enige mores - waardoor hij vrijwel geen aanwijzingen achterlaat. Sterker nog, Smoky en haar team hebben zelfs geen weet van Dali's praktijken totdat hij een van zijn slachtoffers 'aflevert' op de stoep van de FBI. Maar waarom heeft deze vrouw het mogen overleven? En waarom wordt de FBI op het spoor van Dali gezet? Het zijn een paar van de vele raadsels die Smoky moet ontrafelen in haar jacht op een psychopaat die een spel speelt met regels die hijzelf geschreven heeft.

Gruwelen en geweld worden niet geschuwd in deze spannende, goed geschreven, harde thriller met een pittige heldin en een mooie ontknoping. Maar ook een vleugje romantiek ontbreekt niet. De eerste drie delen in de Smoky Barrett thrillerserie waren goed voor drie of meer sterren in VN's Detective & Thrillergids en op Crimezone.

www.codymcfadyen.com .

ISBN 9789022996836 Paperback 393 pagina's | A.W. Bruna Uitgevers | juni 2010

Vertaald door Kris Eikelenboom

Lees meer
15 jaren 2 weken geleden #39103 door dettie
Citaat van de dag

Ik krijg nóóit lauwe reacties: mensen zijn dól op mijn boeken of vinden ze vreselijk.

Twee procent van mijn post is, schat ik, behoorlijk heftig.

Cody McFayden in een interview

spannings.blogspot.com/2009/04/cody-mcfa...-interview-2009.html

-

Lees meer
15 jaren 2 weken geleden #39107 door dettie
Unni Lindell met Cato Isaksen

Nachtzuster

Unni Lindell

Met 'Nachtzuster' heeft Unni Lindell een nieuwe, ongelooflijk spannende Cato Isaksen-thriller geschreven. De donkere kanten van de mens, verraad, onrechtvaardigheid en geheimen vormen de ingredienten van dit boek. Dit leidt tot een buitengewoon sinistere geschiedenis die op een zeer verrassende manier afloopt.

Lindells vierde thriller begint met de verdwijning van de veertienjarige Kathrine Bjerke. Een paar dagen later wordt haar oma, Ulleval Hageby, vermoord. Bestaat er een verband tussen deze twee gebeurtenissen?

VN thrillergids: ***

ISBN 9789056720476 Paperback 319 pagina's | Signatuur | mei 2003

Vertaald door Carla Joustra

Lees meer
15 jaren 2 weken geleden #39108 door dettie
Citaat van de dag

‘Toen mijn kinderen klein waren, was ik bang dat mij iets zou kunnen overkomen waardoor de kinderen zonder moeder verder zouden moeten. Nu ben ik bang dat - als mij iets overkomt - de verhalen in mijn hoofd door niemand opgeschreven zullen worden’.

Unni Lindell

Bron: www.misdaadromans.nl/unnilindell/leven.htm

-

Lees meer
15 jaren 1 week geleden - 15 jaren 1 week geleden #39121 door dettie
Dan Brown met Robert Langdon

Het verloren symbool

Dan Brown

Robert Langdon wordt onder valse voorwendselen naar Washington gelokt: het epicentrum van de wereldmacht en de stad met de grootste verborgen geheimen uit de geschiedenis. Zijn goede vriend Peter Solomon, prominent lid van de vrijmetselarij en filantroop, is ontvoerd en verkeert in levensgevaar. Solomons kidnapper wil maar een ding: dat Langdon de codes van het mysterieuze genootschap ontcijfert en de legendarische macht die daardoor vrijkomt overdraagt.

Langdon kan niet anders dan het spel meespelen. Hij krijgt hulp van Katherine, Solomons zus, een vooraanstaand wetenschapper die de kracht van het menselijk denken bestudeert. Lukt het hun de geheimen van Washington te ontraadselen? Want wat hadden de idealen van de geestelijk vaders van de Verenigde Staten gemeen met de denkbeelden van de vrijmetselarij? En kan die kennis Solomons leven en het voortbestaan van de wereld veiligstellen?

NBD|Biblion recensie

In deze langverwachte nieuwe thriller van Dan Brown raakt Harvard professor Robert Langdon voor de derde keer (eerder in 'De Da Vinci Code' en 'Het Bernini Mysterie') verzeild in een geheim, wereldwijd complot. Dit keer draait het niet om het christendom, maar om de vrijmetselarij en eeuwenoude kennis die in Washington, D.C. te vinden zou zijn. In een kort tijdsbestek moet Langdon, symbooldeskundige, weer allerlei codes kraken, geheimen ontsluieren en beleeft hij spannende avonturen in geheime kamers, tunnels en een enorm complex onder het Capitool in Washington.

Aan de geloofwaardigheid van het verhaal valt wel het een en ander af te dingen, maar meeslepend en spannend is het zeker. Browns personages zijn behoorlijk plat, maar ach wat hindert dat als je meegevoerd wordt in een spannende pageturner vol onverwachte wendingen en verrassingen. Al met al een knap geconstrueerde mix van feiten en fictie vol geheimzinnige voorwerpen, puzzels, symbolen, codes en complotten waar professor Langdon (Tom Hanks lonkt al weer naar de rol) met enkele medestanders, uiteraard ook een aantrekkelijke heldin, uiteindelijk zijn weg in weet te vinden.

Op danbrown.com en danbrown.nl zijn kritieken, interviews, wetenswaardigheden en filmpjes te vinden rond/over dit boek. Paperback, vrij kleine druk.

(NBD|Biblion recensie, Redactie)

ISBN 9789024553280 Paperback 510 pagina's | Luitingh | oktober 2009
Laatst bewerkt 15 jaren 1 week geleden doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.395 seconden