Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema februari 2011 - Steden

Lees meer
15 jaren 4 maanden geleden #37207 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
berdine, berdine... je doet me wat aan... ook dit boek lijkt me heel boeiend om te lezen.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 4 maanden geleden #37208 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht

berdine, berdine... je doet me wat aan..

Já... mij ook, dat boek over Praag staat meteen genoteerd hier
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
15 jaren 4 maanden geleden #37223 door dettie
Van Moskou tot Medan

Jelle Brandt Corstius

Jelle Brandt Corstius vertrok in het voorjaar van 2005 als correspondent voor het dagblad Trouw naar Moskou. Via zijn column in Trouw deed hij wekelijks verslag van zijn reizen en ervaringen in Rusland, Indonesie en andere verre oorden. Dit boekje is een bundeling van 56 van die in Trouw verschenen columns. Brandt Corstius beschrijft op laconieke toon de kleine en grote ongemakken van reizigers en zijn belevenissen in den vreemde. Zo peinst hij over het waarom van de greppel die zes mannen al weken lang voor zijn huis in Rusland aan het graven zijn, beschrijft zijn dag met een excentrieke Russische miljonair, zijn ervaringen in een regionaal Russisch ziekenhuis, de Russische pannenkoek, een Balinees hanengevecht en een Indonesische jungletocht. Hij drinkt veel wodka, picknickt met Russische skinheads, praat met een vrouwenbesnijdster en kauwt qat in Ethiopie en zakt in de hete modder in IJsland.

Geestige, luchtige stukjes, Brandt Corstius heeft een neus voor het absurde in het alledaagse. Degenen die zijn succesvolle televisieseries over Rusland (Van Moskou tot Magadan en Van Moskou tot Moermansk) hebben gezien, zullen herkenbare situaties tegenkomen. Jelle Brandt Corstius (1978) presenteerde zomer 2010 het VPRO-programma Zomergasten.

zie ook www.jellebc.nl .

NDB/Biblion

ISBN 9789044616675 Paperback 115 pagina's | Uitgeverij Prometheus | augustus 2010

Lees meer
15 jaren 4 maanden geleden #37224 door dettie
Citaat van de dag

"Een reiziger drinkt alles, een toerist enkel koffie."

Kees van Kooten

Nederlands cabaretier en schrijver

Lees meer
15 jaren 4 maanden geleden #37227 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Het boek van vandaag is vast gebruikt door Japin..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
15 jaren 4 maanden geleden #37229 door dettie
Zou het? Ik heb Vaslav niet meer dus ik kan niet achterin kijken of het zo is.

Ik zat te denken aan een ander boek dat ik een hele tijd terug gelezen heb (geen verslag) getiteld U heeft nooit een woord van mij begrepen

dat is een briefwisseling tussen Nietzsche en ene mevrouw Meysenburg, heel interessant om te lezen. Daarin schrijft hij ook dat hij naar Turijn gaat om op te knappen. Daar takelt Nietzsche erg af en schrijft hij ook de titelzin naar die mevrouw, terwijl ze daarvoor juist uitstekend met elkaar op konden schieten en veel uitwisselden.

Nietzsche ging naar allerlei steden en oorden omdat hij zich constant niet goed voelde.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.431 seconden