Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema februari 2011 - Steden

Lees meer
15 jaren 5 maanden geleden #37181 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja dat het bij de inzendingen stond wist ik, ik heb het ook aangevraagd en diegene reageerde heel verbaasd... Bart Moeyaert heeft toch al veel meer boeken geschreven? werd er gezegd.

Ja inderdaad maar deze is de eerste voor volwassenen...

Helaas kreeg ik het boek niet, wat ik eigenlijk ook wel verwacht had.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 4 maanden geleden #37182 door dettie
Graz

Bart Moeyaert

Goede raad komt er bij apotheker Eichler in volzinnen uit. Tegen de vrouw zonder haren zegt hij dat alles goed komt. De matrone laat hij in de waan dat ze haar remedie zelf heeft bedacht. In het oor van de bejaarde roept hij: 'U bent nog jong!' Alleen met zichzelf weet hij geen raad. Zijn geluk is het ongeluk dat op een avond voor zijn deur gebeurt. Daar ligt de fiets, daar ligt het meisje, en ineens is de pijn aanwijsbaar.

ISBN 9789021435497 Hardcover 112 pagina's | Em. Querido's Uitgeverij | maart 2009

Lees meer
15 jaren 4 maanden geleden #37183 door dettie
Citaat van de dag

"Een verzameling gedachten moet een morele apotheek zijn, waar men geneesmiddelen tegen alle kwalen kan vinden."

Voltaire

Frans schrijver en filosoof (ps. van François Marie Arouet) (1694-1778)

Lees meer
15 jaren 4 maanden geleden #37184 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht

Dettie schreef : Ja dat het bij de inzendingen stond wist ik, ik heb het ook aangevraagd en diegene reageerde heel verbaasd... Bart Moeyaert heeft toch al veel meer boeken geschreven? werd er gezegd.

Ja inderdaad maar deze is de eerste voor volwassenen...

Helaas kreeg ik het boek niet, wat ik eigenlijk ook wel verwacht had.

Dettie

"Het is de liefde die we niet begrijpen" is voor volwassenen en verscheen in 2006. Het zijn "drie verhalen die samen een roman vormen". Telt dat niet mee dan? Is het dan een verhalenbundel voor volwassenen en tellen die niet?

Ik geloof dat ik van die nominaties voor prijzen niks meer begrijp. :shock: :shock: :shock:
Laatst bewerkt doorberdine.

Lees meer
15 jaren 4 maanden geleden #37185 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Dat is ook vaak raar Berdine. Soms komen we inderdaad op die debutenlijst boeken tegen van schrijvers die al lang hun sporen hebben verdiend met gedichten, of met verhalen, of met jeugdboeken..en dan toch is hun eerste roman voor volwassenen een debuut.

Tja..wie bepaalt dat? Je kan ook een debuut hebben van een journalist die net zo goed zijn strepen al heeft verdiend.

Wanneer debuteert iemand echt?

Ik meende dat het dit jaar wel mee viel met dat soort debutanten, maar er blijven er tussen glippen. Toch weer aandacht voor zo'n schrijver, zullen de uitgevers denken (want die zenden de boeken in)
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
15 jaren 4 maanden geleden #37186 door dettie
Het werd gezegd bij de beschrijving dat Graz het eerste boek voor volwassenen was, het zijn niet mijn woorden.

Ik dacht dat Moeyaert altijd cross-over boeken schreef. Bij Bol staat bij het boek 'het is de liefde die we niet begrijpen' Vanaf ca. 14 jaar.

Dus kennelijk toch een jeugdboek.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.482 seconden