Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema september 2021 - Leestafel gaat naar de BIBLIOTHEEK

Lees meer
4 jaren 9 maanden geleden #99571 door dettie

Marjo schreef : Gisteren in het kader van de monumentendag de bibliotheek in Utrecht bezocht. Een prachtig gebouw, Amsterdamse stijl. Het was het oude postkantoor, en dat was toen van de staat, dat mocht wat kosten. Maar hoe ze de verbouwing aangepakt hebben: erg mooi! Het is nu postkantoor en bieb in één...

Dat lijkt me echt heel leuk om te zien! Als ik ooit weer eens kan reizen dan komt dit op mijn verlanglijstje.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 9 maanden geleden #99575 door dettie
Bibliotheek der zielen

De bijzondere kinderen van mevrouw Peregrine

Ransom Riggs

Jacob Portman ontdekt een krachtige nieuwe gave. Maar nog voor hij die echt onder controle heeft, moet hij al op een reddingsmissie vertrekken. Samen met Emma Bloom, het meisje dat vuur kan maken met haar handen, en de pratende hond Addison probeert hij zijn bijzondere vrienden te redden uit een zwaarbewaakt fort.

Het drietal reist van hedendaags Londen naar Devil's Acre, de ellendigste achterbuurt die Engeland ooit heeft gehad. En uitgerekend op deze afgrijselijke plek wordt de laatste strijd geleverd. De strijd die het lot bepaalt van de bijzondere kinderen én hun geliefde schoolhoofd mevrouw Peregrine.

Bibliotheek der zielen is de spectaculaire afsluiter van de veelgeprezen succesreeks rond de bijzondere kinderen. Een zenuwslopende Young Adult met meer dan vijftig nieuwe foto's!

ISBN 9789044820577 | Hardcover | 507 pagina's | Clavis | november 2015

Vertaald door Tine Poesen

Lees meer
4 jaren 9 maanden geleden #99576 door dettie
Citaat van de dag

Wil je van de grond komen, ga dan naar de universiteit; wil je een opleiding, ga dan naar de bibliotheek

Frank Zappa (1940-1993)

Amerikaans musicus

4 jaren 9 maanden geleden #99583 door
Nou, dan heb ik kennelijk wel een opleiding, want ik heb heel wat tijd in bibliotheken doorgebracht.

Ik bewonder Frank Zappa als musicus, maar wat minder als mens.

Lees meer
4 jaren 9 maanden geleden #99586 door dettie
Tja Zappa was een vrijgevochten mens die zich niet liet inpakken door regeltjes.

Ik bewonder zulke mensen wel, want ze worden daardoor vaak niet gewaardeerd en daar moet je maar tegen kunnen.

Zijn teksten zijn ook fenomenaal en vaak heel humoristisch. Ik lig soms in een deuk om zijn teksten.

Dettie

4 jaren 9 maanden geleden #99587 door
Mijn bezwaren tegen Frank Zappa als mens hebben niet zo zeer te maken met zijn vrijgevochten zijn, maar meer met de manier waarop hij anderen behandelde. Als ik lees dat hij z'n vrouw tijdens een etentje regelmatig met een vork zat te prikken, dan heeft dat in mijn ogen weinig te maken met vrijgevochten zijn.

Tijd voor maken pagina: 0.511 seconden