Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema november 2020 - Leestafel maakt 'een keuze uit...'

Lees meer
5 jaren 7 maanden geleden #96588 door dettie
Kiezen uit klassieke muziek

Thijs Faas

'Kiezen uit klassieke muziek' is een boek voor iedereen die nog niet veel van klassieke muziek weet, maar er wel zo nu en dan naar wil luisteren.

Auteur en muziekdeskundige Thijs Faas maakt je wegwijs in het enorme aanbod van muziekstukken en uitvoeringen. Toegespitst op uiteenlopende gelegenheden en stemmingen helpt 'Kiezen uit klassieke muziek' je een keuze te maken voor de juiste muziek op het juiste moment. Of je nu muziek zoekt voor in de auto, tijdens een receptie of 'gewoon' op een zonnige zondagochtend, voor ieder muziekmoment tref je in dit boek suggesties aan, voorzien van leuke anekdotes en interessante wetenswaardigheden.

ISBN 9789021527994 | Paperback | 143 pagina's | VBK Media | 1996

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

5 jaren 7 maanden geleden #96590 door
Dat boek van Theo Faas had ik nog gemist. Lijkt me ook wel interessant.

Lees meer
5 jaren 7 maanden geleden #96593 door dettie
het gata maar door hè, met die boeken :D

Dettie

Lees meer
5 jaren 7 maanden geleden #96600 door dettie
Het rijmt

een keuze uit versjes en liedjes 1984-2014

Ted van Lieshout

In dit boek is een keuze uit de versjes en liedjes van Ted van Lieshout samengebracht. Van de tijd dat hij voor Sesamstraat begon te schrijven (1984) tot de muziekproducties van nu voor theaterorkest MaxTak. Veel van die teksten werden niet eerder gepubliceerd.

Ted van Lieshout kreeg meer dan twintig prijzen voor zijn werk, waaronder de Willem Wilmink-prijs voor het beste kinderlied en de Theo Thijssen-prijs voor zijn hele oeuvre.

Drie mannetjes met hoedjes op die zaten in het bad – Ik ben een onberispelijk kind van onbesproken gedrag – op tafel stond een trommel met het dekseltje gesloten – ‘Dit kuiken piept,’ riep mama kip. ‘ze is haar tokje kwijt!’ – Kaatje koe – Er was een klein groen koffertje dat bij de halte wachtte – En nog veel meer…

ISBN 9789025864996 | Hardcover | 94 pagina's | Leopold | april 2014

leeftijd 9+

Lees meer
5 jaren 7 maanden geleden #96601 door dettie
Citaat van de dag

Het woord ‘erosie’, dat is al mooier dan het mooiste gedicht. Of ‘kwelders’. Dat klinkt als land dat huilt.”.

Ted van Lieshout (1955-)

Nederlandse schrijver, dichter, scenarist en beeldend kunstenaar.

5 jaren 7 maanden geleden #96602 door
Dit citaat doet me denken aan een lezer van De Volkskrant, die klaagde over het feit dat er nog wel eens moeilijke woorden gebruikt werden.

Dat vond ik vreemd, want hoewel ik maar een mavo-diploma heb, vind ik de meeste woorden helemaal niet moeilijk.

Tijd voor maken pagina: 0.468 seconden