Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema november 2020 - Leestafel maakt 'een keuze uit...'

Lees meer
5 jaren 7 maanden geleden #96611 door dettie
Ik vind het een heerlijk citaat, vooral die kwelders en het gevoel van Van Lieshout erbij. Geweldig! Je proeft de woorden bijna.

En een MAVO-diploma zegt niets over je intelligentie. Sommige mensen zijn nu eenmaal geen leermensen maar wel intelligent.

Iemand klaagde ook eens over Leestafel... dat er zoveel tekst op stond! Tja, dat is ook heel vreemd voor een recensiesite :D

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

5 jaren 7 maanden geleden #96613 door
Ik kan wel goed leren, maar ik verveelde me gewoon op school. Het ging me vaak te langzaam.

Maar ik roep altijd dat ik maar een mavo diploma heb, bijvoorbeeld ook bij het kijken naar 'Twee voor twaalf', als ik iets weet wat de kandidaten niet weten. En nee, dan gaat het niet over de muziekvraag aan het eind.

Lees meer
5 jaren 7 maanden geleden #96615 door dettie
Dan moet je maar eens stoppen met dat roepen haha. Je haalt jezelf dan naar beneden, niet dat een MAVO diploma niets is, vooral door dat woordje 'maar' ertussen lijkt het net of je jezelf niet zo wijs vindt. Stop daar maar mee.

Dettie

5 jaren 7 maanden geleden #96616 door
Ach, ik vind het ook wel leuk om te roepen. Vooral om aan te geven dat als ik iets weet, iedereen dat toch eigenlijk zou moeten weten en zeker kandidaten bij Twee voor twaalf.

Lees meer
5 jaren 7 maanden geleden #96627 door dettie
Document Nederland

Nederland gefotografeerd 1975-2005

een keuze uit 30 Jaar Documentaire Foto-Opdrachten Van Het Rijksmuseum

J. Baruch, Wim de Bell, Mattie Boom

Het Rijksmuseum verstrekt sinds 1975 jaarlijks een documentaire foto-opdracht, sinds 1997 in samenwerking met NRC Handelsblad.

In Document Nederland is een selectie gemaakt van ruim 400 foto's verdeeld over ruim 30 series, elk voorzien van een korte toelichting. Door de jaren heen is gekozen voor onderwerpen waarin de tijdgeest van toen tot uitdrukking kwam. Zo passeren Joop den Uyl en Dries van Agt de revue, maar voert de camera ons tevens langs BOM-moeders, krakers, vinex-locaties en massale dansfeesten. Daarmee biedt dit fotoboek een indrukwekkend overzicht van een turbulent tijdvak waarin Nederland ingrijpend is veranderd.

ISBN 9789040090608 | Hardcover | 454 pagina's | Waanders | maart 2005

Lees meer
5 jaren 7 maanden geleden #96628 door dettie
Citaat van de dag

Als Nederland niet zo klein was, zou een plaatselijke bui niet zo erg zijn.

Vrij Nederland

Tijd voor maken pagina: 0.456 seconden