Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema november 2020 - Leestafel maakt 'een keuze uit...'

Lees meer
5 jaren 8 maanden geleden #96469 door dettie
Vond je dat van Karel goed Renate?

Ik ben wel een enorme fan van Gerard Reve. Ik heb zijn boeken met veel plezier gelezen. De persoon mag je misschien niet aanstaan maar schrijven kon hij.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

5 jaren 8 maanden geleden #96473 door
Dat van Karel vond ik goed, hoewel het al een hele tijd geleden is dat ik het heb gelezen.

Lees meer
5 jaren 7 maanden geleden #96476 door dettie
Oké dan ga ik me er misschien ook eens aan wagen.

Dettie

Lees meer
5 jaren 7 maanden geleden #96477 door dettie
Rotte vis

een cursus effectief beledigen

een keuze uit Propria Cures

Marck Burema

Rotte vis bijt!

De buurman die z'n hond uitlaat in uw voortuin. De collega die tijdens uw lunchpauze er vandoor gaat met uw memoblokjes. Uw partner die tijdens het bedrijfsfeestje er vandoor gaat met uw collega. Al jaren staat u te popelen om dit soort types eens flink de waarheid te zeggen. Maar helaas! Elke keer dat de gelegenheid zich voordoet, schiet u geen goede belediging te binnen. Daar staat u dan met uw mond vol tanden. Zeker, u verzint wel eens een gevatte opmerking. Maar dat is altijd drie dagen later.

Dat is toch niet nodig! Dankzij Rotte vis, een cursus effectief beledigen, slaat u voortaan direct en genadeloos toe. Aan de hand van boeiende praktijkvoorbeelden leert u uw vijanden doeltreffend het zwijgen op te leggen. Het is geen toeval dat al deze voorbeelden eerder werden gepubliceerd in Propria Cures, het weekblad dat al meer dan honderd jaar voorop gaat in het tot wanhoop drijven van tegenstanders en het uitlokken van kort gedingen.

ISBN 9789068062878 | Paperback | 224 pagina's |Uitgeverij Novella | 1998

Lees meer
5 jaren 7 maanden geleden #96478 door dettie
Citaat van de dag

Toiletpapier op en de Spar is dicht.

Marck Burema (pseudoniem Pritt Stift), Bakkum 4 juni 2010

Hoofdredacteur Geen Stijl

Lees meer
5 jaren 7 maanden geleden #96479 door marjo
Na Belle van Zuylen en Marten Toonder die ik ook kon waarderen, is je keuze van vandaag helemaal in de roos!

Tijd voor maken pagina: 0.444 seconden