Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

thema juni 2020 - Boeken van grote SCHOONHEID

6 jaren 1 maand geleden #94686 door
Als iemand een heel onaardig persoon blijkt te zijn, waarom zou de liefde dan niet over kunnen zijn?

De actrice is mooi, maar misschien is ze wel een heel onaardig mens, die hem bespot, omdat hij lelijk is.

Waarom zou ze dan niet van haar voetstuk kunnen vallen en zou de liefde niet kunnen verdwijnen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94687 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: thema juni 2020 - Boeken van grote SCHOONHEID
Alles kan natuurlijk. Misschien zegt onze reactie meer over ons dan over het citaat.

6 jaren 1 maand geleden #94688 door
Misschien wel, maar ik denk dat iedereen die iemand echt op een voetstuk heeft gezet, van gedachten zal veranderen als hij, of zij de persoon werkelijk meemaakt, zoals hij is. In iemands gedachten kan iemand absoluut perfect zijn, maar niemand is nu eenmaal perfect en ik denk dat dat uiteindelijk de gedachte achter het citaat is.

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94689 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: thema juni 2020 - Boeken van grote SCHOONHEID
Dat zou zomaar kunnen.

Lees meer
6 jaren 4 weken geleden #94693 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: thema juni 2020 - Boeken van grote SCHOONHEID
Ik heb meerdere recensies hierover gelezen en had de indruk dat de man haar inderdaad op een voetstuk zette vanwege haar schoonheid, zij was hét droombeeld, hij vereerde haar op afstand.

In zo'n ideaalbeeld is iemand dan altijd aardig, vrolijk, begripvol etc.

En ja als je dan iemand écht leert kennen dan is het toch anders. Diegene blijkt dan een mens van vlees en bloed, hoeft niet te betekenen dat zo iemand gelijk door de wc gespoeld kan worden, alleen de buitensporige verering is weg.

Dettie

6 jaren 4 weken geleden #94694 door
Dat was mijn interpretatie ook. Ik moet het boek echt op m'n lijstje zetten.

Het is uitgeleend, dus geduld.

Tijd voor maken pagina: 0.446 seconden