Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

thema juni 2020 - Boeken van grote SCHOONHEID

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94509 door dettie
elke dag een nieuw boek rond het thema schoon/schoonheid inhoudelijk of in de titel van een boek

Ik wens jullie een maand van grote schoonheid toe :D

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94514 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: thema juni 2020 - Boeken van grote SCHOONHEID
Dat wens ik jou ook, al moet je wel in je achterhoofd houden dat smaken verschillen. (ik heb geen idee hoe jullie die smileys hier krijgen)

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94516 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: thema juni 2020 - Boeken van grote SCHOONHEID
Als je je berichten intypt bij "Plaats een reactie" in plaats van bij "Snelle reactie", staan ze aan de rechterkant van je scherm en kun je er eentje uitkiezen.

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94520 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: thema juni 2020 - Boeken van grote SCHOONHEID
Aha! Nooit geweten.

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94532 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: thema juni 2020 - Boeken van grote SCHOONHEID
Verpletterde schoonheid

Bohumil Hrabal

De Tsjechische schrijver Bohumil Hrabal (1914-1997) wordt algemeen beschouwd als een van de grootste schrijvers uit Oost-Europa. In zijn oeuvre observeert hij de werkelijkheid, en geeft hij de realiteit als wonderschoon surrealisme weer, vol ironische verdraaiingen en absurdistische uitvergrotingen.

Ter gelegenheid van zijn honderdste geboortedag verschenen zijn drie mooiste romans in één band.

Zwaarbewaakte treinen, Hrabals succesvolste roman uit de jaren zestig, verhaalt over een jongen met een seksueel probleem die ten einde raad zijn man-zijn met een verzetsdaad wil bewijzen.

Ik heb de koning van Engeland bediend beschrijft de lotgevallen van een klein kelnertje dat verlangt naar een maatschappelijke erkenning die hem nooit ten deel zal vallen.

Al te luide eenzaamheid gaat over het leven van een papierpletter, die alle boeken die hem interesseren van de ondergang redt. Zijn bedrijfje moet echter wijken voor een nieuwe gigantische papiermachine.

ISBN 9789044625325 | Hardcover | 416 pagina's | Prometheus 5e druk | oktober 2013

Vertaald door Kees Mercks

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94534 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: thema juni 2020 - Boeken van grote SCHOONHEID
Citaat van de dag

Als ik begin te lezen, ben ik compleet in een andere wereld. Ik ben in de tekst, het is verbazingwekkend. Ik moet bekennen dat ik aan het dromen was. Aan het dromen in een land van grote schoonheid.

Bohumil Hrabal (1915-1997)

Uit: Al te luide eenzaamheid

Tijd voor maken pagina: 0.529 seconden