Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

thema mei 2020 - BoekenGELUK (en ongeluk)

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94429 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: thema mei 2020 - BoekenGELUK (en ongeluk)
Citaat van de dag

`Jouw zorgen zijn mijn geluk,` zei de psychiater.

Jos Hermans (1949-2007)

Nederlands publicist

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94430 door dettie
25 gram geluk - Massimo Vacchetta

Dit is zo'n leuk boek. Massimo is aanvankelijk best wel een verwaande kwast maar hoe meer hij met de egeltjes bezig is, hoe meer mens hij ook wordt. Erg leuk om over al die opvang te lezen en vooral hoe hij leert om te gaan met de egels, zelf leer je ook veel over hoe egels leven etc. (met foto's erbij)

Dettie

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94431 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: thema mei 2020 - BoekenGELUK (en ongeluk)
Ik zorgde vroeger voor de katten van een vrouw die egeltjes verzamelde. Ze had ook vrijwilligerswerk in de egelopvang gedaan. Helaas is ze later gaan dementeren en ik meen dat ze inmiddels overleden is.

Het lijkt me een leuk boek, maar wederom zal ik het op m'n lijstje moeten zetten tot het leven weer echt normaal is en ik zonder problemen naar de centrale bibliotheek in Den Haag kan.

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94439 door dettie
Club geluk en het breien van ham & meer bizarre breisels

Marieke Voorsluis & Barbara Löhnen

Club Geluk breide in opdracht van een warenhuis voor vier van hun folders een kandelaar, schaatsen, een ham en nog meer leuks. Ze werden platgemaild voor de patronen. En nu is er het boek. Naast het recept voor de gebreide ham staan er nog veel meer bizarre breisels in dit boek. Allemaal zo realistisch mogelijk nagebreid en soms een beetje gehaakt. Juist het zo gedetailleerd mogelijk namaken van rariteiten en trivialiteiten van garen maakt het grappig en mooi. Omdat je het niet verwacht. Hierdoor ontstaat de humor, de verwarring of iets echt is of niet. Soms is het plat, dan weer kunstig. En heus, het is niet zo moeilijk.

Marieke Voorsluijs en Barbara Löhnen vormen samen Club Geluk. Naast ontwerpen van textiel, staan de dames bekend om hun bijzondere breisels. Nu gaat Club Geluk aan de haak! Hun motto: Haak je happy. meer info: www.clubgeluk.nl

ISBN 9789046820063 | Paperback | 128 pagina's | Nieuw Amsterdam | oktober 2015

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94440 door dettie
Citaat van de dag

Een beetje zon en wat geluk. Een meisje dat ons glimlachend gegroet heeft,

de lach van een kind in een stille straat, een kermisdag met vlaai en ballonnetjes in de lucht,

een schone zomeravond waarin we lang bij lang in de tuin op de bank zaten en maar niet konden slapen gaan.

Het zijn maar kleine en onbelangrijke dingen,

maar juist deze zijn het die hun gewicht in de schaal werpen en deze naar "geluk" doen overslaan.

Louis Paul Boon (1912-1979)

Uit: Boontjes 1966, 6/1, blz. 15

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94441 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: thema mei 2020 - BoekenGELUK (en ongeluk)
Leuk hoor. Helaas is handwerken niet mijn ding. Het zou misschien iets voor m'n moeder geweest zijn, die vroeger ieder jaar een mooie trui voor me breidde, die ik op Sinterklaas kreeg.

Tijd voor maken pagina: 0.506 seconden