Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

thema mei 2020 - BoekenGELUK (en ongeluk)

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94335 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: thema mei 2020 - BoekenGELUK (en ongeluk)
Citaat van de dag

Ik was in die eerste jaren van mijn leven zo gelukkig dat ik mij er niets meer van herinner.

Maarten 't Hart

Uit: Het roer kan nog zesmaal om, blz. 23

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94347 door dettie
De gelukkige

Nicholas Sparks

Als marinier Logan Thibault tijdens een missie in Irak een foto vindt van een glimlachende jonge vrouw, stopt hij die in zijn zak om hem terug te kunnen geven aan de rechtmatige eigenaar. Maar zolang niemand zich meldt, houdt hij de foto bij zich. Na een tijdje begint het Logan op te vallen dat hij meer geluk heeft dan anders: hij wint het ene na het andere spelletje poker, en bij een hevig gevecht komen twee collega's om, maar blijft hij gespaard. Zou de foto werken als een soort geluksamulet?

Terug in Colorado kan Logan de foto – en de vrouw die erop staat – maar niet uit zijn hoofd zetten en hij besluit haar te gaan zoeken. Als hij haar vindt, wordt hij totaal overrompeld door de enorme aantrekkingskracht die hij voelt. Elizabeth, een kwetsbare maar sterke gescheiden moeder van een zoontje, is zonder twijfel de vrouw van zijn dromen. Ze krijgen een gepassioneerde, stormachtige relatie, maar Logan zwijgt over het bestaan van de foto. Die beslissing zal hij al snel betreuren, want als de waarheid aan het licht komt, zijn de gevolgen niet te overzien.

ISBN 9789022588536 | Paperback | 384 pagina's | Boekerij | november 2019

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94348 door dettie
Citaat van de dag

Een steen tegenkomen in een hap krentenbrood

zonder er eerst op gebeten

te hebben. Een groot geluk, vol diepe geruststelling.

Chris van Geel

Uit: Het lichte gedicht, blz. 123

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94349 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: thema mei 2020 - BoekenGELUK (en ongeluk)
Klinkt best intrigerend, dit boek! En een boek van deze uitgever, dat zijn meestal lekkere weghappers.

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94351 door dettie
Ja he, dat vond ik nou ook. Ik werd gelijk nieuwsgierig toen ik de beschrijving las. Ik neem tenminste aan dat je het boek van Sparks bedoelt?

Dettie

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94353 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: thema mei 2020 - BoekenGELUK (en ongeluk)
Ik moet weer eens wat themaboeken op m'n lijstje zetten.

Gisteren voor het eerst weer in de bibliotheek geweest, weliswaar niet in de hoofdvestiging, maar in een vestiging dichter in de buurt en ik heb alleen maar 5 thrillers gehaald, terwijl ik het normaal gesproken meer afwissel.

De bibliotheek werkt met kaarten, die je meekrijgt als je naar binnen gaat. Zo zorgt men er voor dat er niet te veel mensen in de bibliotheek zijn. Als de kaarten op zijn, mag je niet naar binnen. Verder mag je geen tijdschriften lezen, maar dat deed ik toch al niet.

Tijd voor maken pagina: 0.506 seconden