Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

thema mei 2020 - BoekenGELUK (en ongeluk)

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94387 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: thema mei 2020 - BoekenGELUK (en ongeluk)
Het klinkt aantrekkelijk, maar ik zal daar nog maar even mee moeten wachten tot ik weer naar de centrale bibliotheek in Den Haag kan. Op de fiets vind ik het niet prettig en openbaar vervoer is alleen voor noodzakelijke reizen. Als ik het bij een andere bibliotheek wil hebben, zijn er weer kosten aan verbonden en daar heb ik ook weinig zin in.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94388 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: thema mei 2020 - BoekenGELUK (en ongeluk)
Dan heb je wel wat om je op te verheugen... is ook leuk.

Dettie

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94389 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: thema mei 2020 - BoekenGELUK (en ongeluk)
Is ook zo, maar het probleem is dan misschien dat ik het weer vergeet. Ik zal de naam in ieder geval opschrijven.

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94411 door dettie
Twee meisjes en het geluk

Inez van Loon

Twee meisjes en het geluk” gaat over hoe de dingen veranderen in het leven maar ook eigenlijk weer hetzelfde blijven. China, toen en nu. Er is veel veranderd of toch niet? Van China naar Nederland en terug! Een boek waarin heden en verleden op een verrassende manier bij elkaar komen. De Chinezen zijn één van de eerste grote groepen van immigranten die in het begin van de vorige eeuw naar Nederland kwamen. Nederlanders weten bijna niets over de Chinese gemeenschap, die heel gesloten is en zich onopvallend gedraagt.

In de oneven hoofdstukken wordt het verhaal verteld van Lin, een Chinees meisje dat met haar familie in Chinatown van Amsterdam woont. Haar ouders zijn bezorgd omdat ze haar teveel vinden “verwestersen”. Lin is geboren en getogen in Amsterdam, ze gaat er naar school met haar twee Nederlandse hartsvriendinnen/BFF’s Evelien en Annemijn. Ze voelt zich meer een Nederlands meisje terwijl haar familie nog steeds vooral gericht is op de Chinese cultuur.

In de even hoofdstukken wordt het verhaal verteld over haar overgrootmoeder Mei, als meisje in het China van begin 1900. Ze groeit op in een familie van pottenbakkers en haar grote droom is om er zelf een te worden. Dat kan natuurlijk niet. De jongens van de familie worden pottenbakker, meisjes trouwen. Kleine voetjes zijn het schoonheidsideaal in het oude China en om dat te bereiken worden de voeten van meisjes op jonge leeftijd ingebonden. Immers... hoe kleiner je voeten, hoe groter je kansen op een rijke echtgenoot. Maar Mei wil helemaal geen gebonden voetjes...

Hoe lopen de verhalen van Lin en Mei verder en hoe zijn ze vervlochten met elkaar?

ISBN 9789044812381 | Hardcover | 126 pagina's | Clavis | april 2010

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94412 door dettie
Citaat van de dag

Geluk is een toegift

Anoniem

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94428 door dettie
25 gram geluk

Massimo Vacchetta

"Kun je er een paar dagen op passen?' Met deze vraag begon de relatie tussen de wat stugge veearts Massimo en een gevonden egeltje. Misschien had het honger, was het koud of eenzaam; wat het ook was, het hulpeloze huilen opende het hart van Massimo. Met de kracht van haar persoonlijkheid zet Ninna – het egeltje blijkt een vrouwtje – zijn leven compleet op zijn kop.

In 25 gram geluk vertelt Massimo over deze buitengewone vriendschap die hem door een moeilijke tijd in zijn leven hielp en hem onverwacht een nieuw doel in het leven gaf: het opzetten van een speciale egelopvang. Nu wijdt hij zich fulltime aan de zorg voor deze beestjes – gewond, uitgeput, weerloos, maar met een wil om te leven die even sterk als aanstekelijk is.

ISBN 9789400509115 | Hardcover | 192 pagina's | Lev. | september 2017

Tijd voor maken pagina: 0.429 seconden