Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

thema mei 2020 - BoekenGELUK (en ongeluk)

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94493 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: thema mei 2020 - BoekenGELUK (en ongeluk)
Bij carnaval zijn mensen vaak samen in een ruimte en hoewel er in het noorden ook carnaval gevierd wordt, is het meer iets van het zuiden. Bovendien had men daar eerder vakantie en zijn er misschien veel mensen op wintersport geweest, met het hele après ski gebeuren. Een superverspreider doet het werk.

Maar de uitspraak over vrouwen in een wereld zonder mannen is niet echt een paradox, hoewel er op de uitspraak natuurlijk wel iets af te dingen valt. Maar veel van de ellende waar vrouwen tegenaan lopen, wordt wel door mannen veroorzaakt, zoals verkrachting, mishandeling en erger. En ja, natuurlijk kan een vrouw ook door een andere vrouw mishandeld worden. Een paradox toch anders.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94494 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: thema mei 2020 - BoekenGELUK (en ongeluk)
Een serieuze paradox was dat van die frites dan ook niet! Die slaat nergens op. Het ging mij ook niet om een 'verklaring'. Dat laat ik over aan al die mensen die het ook niet weten.

Zeggen dat carnaval vieren de oorzaak is, klopt niet, maar natuurlijk is er wel een gemeenschappelijke link: de benauwde slecht geventileerde ruimtes.

In een wereld zonder mannen zijn vrouwen dik en gelukkig, dat vind je geen paradox?

Zo slecht denk ik niet over mannen.

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94495 door berdine
Het vieren van carnaval vindt veelal toch ook plaats in benauwde en slecht geventileerde ruimtes. Bovendien zitten mensen vaak dicht op elkaar en dat heeft de verspreiding natuurlijk wel in de hand gewerkt.

Tja, of alle vrouwen zonder mannen dik en gelukkig zijn, weet ik niet. Maar zoals gezegd, veel ellende is toch afkomstig van de mannen in het leven van vrouwen.

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94496 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: thema mei 2020 - BoekenGELUK (en ongeluk)
'Het vieren van carnaval vindt veelal toch ook plaats in benauwde en slecht geventileerde ruimtes. Bovendien zitten mensen vaak dicht op elkaar en dat heeft de verspreiding natuurlijk wel in de hand gewerkt.'

Dit zeg ik, maar dan in andere woorden. Carnaval op zich is de oorzaak niet, maar wat er achter zit.

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94497 door berdine
Dat is waar, maar dat is met heel veel dingen het geval. Op dezelfde manier kun je zeggen dat vuurwapens geen mensen doden, maar de mensen die het vuurwapen hanteren.

Carnaval vieren is een groepsactiviteit, waarbij mensen dicht op elkaar zitten. Je kunt niet in je eentje carnaval vieren. Ik kan hooguit in m'n eentje carnavalsmuziek draaien.

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94501 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: thema mei 2020 - BoekenGELUK (en ongeluk)
Tjee een hele discussie om een zin waarvan ik verwachtte dat jullie er om moesten lachen. Ik vond het gewoon een leuke zin, niets meer of minder. Ik zag het als grapje tussendoor.

Inderdaad ene leuk artikel Marjo.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.481 seconden