- Ontvangen bedankjes 0
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
En ik heb 'm vandaag in de bibliotheek gevonden. Altijd fijn om een boek van het lijstje te vinden. Dat was dan wel even het enige boek van het lijstje, maar goed, met een lijstje van 4 boeken, waarbij ik in een geval alleen de schrijver had genoteerd, waar ik dan ook nog niet naar gezocht heb, valt het toch wel mee. Verder een paar thrillers en een roman van Carlijn Vis die me wel trok.Dettie schreef : Buurtsupermens
Sayaka Murata
Een jonge Japanse vrouw die de wereld en de mensen niet goed begrijpt, vindt haar geluk in het werken in een kleine buurtsupermarkt.
De 36-jarige Keiko Furukura heeft al haar halve leven een uitzichtloos baantje als medewerkster van een Japanse buurtsupermarkt, en is daar volkomen tevreden mee. Van de mensen om haar heen begrijpt ze weinig, maar gelukkig heeft ze haar werk. Dáár heeft ze een functie, een handleiding om te volgen en collega's wiens gedrag, kledingstijl en manier van praten ze kan imiteren. Hoewel Keiko zelf geen vuiltje aan de lucht ziet oefent haar omgeving steeds meer druk op haar uit om toch vooral een échte carrière na te jagen, of anders in elk geval snel een man te vinden, met alle gevolgen van dien.
Buurtsupermens is een hartverwarmend, tikje nerdy en bevreemdend verhaal over een onvergetelijke outsider die zich afvraagt waarom normaal zo normaal is. Met veel humor en een scherpe pen bevraagt Murata de alomtegenwoordige druk om te conformeren – in een wereld vol ingewikkelde sociale conventies en vakjesdenkers.
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen