Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

thema mei 2020 - BoekenGELUK (en ongeluk)

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94357 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: thema mei 2020 - BoekenGELUK (en ongeluk)
Maar je mag toch weer als die vijf uit zijn, neem ik aan. Ik vind het wel fijn dat ik weer mag, al is het met beperkingen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94358 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: thema mei 2020 - BoekenGELUK (en ongeluk)
Het broos geluk

Arthur van Schendel

Behalve een meesterlijk romanschrijver was Arthur van Schendel ook een groot verhalenverteller; de bundel "Nachtgedaanten" is unaniem geprezen als hoogtepunt in zijn oeuvre.

In "Het broos geluk" zijn vijfentwintig van de mooiste verhalen van Arthur van Schendel samengebracht. Het boek bevat verhalen uit zijn eerste bundel 'De schone jacht' (1908) tot en met het postuum verschenen 'De pleziervaart' (1951) en geeft daarmee een treffend overzicht van de ontwikkeling van Van Schendels rijke oeuvre.

ISBN 9789029052948 | Paperback | 237 pagina's | Meulenhoff | 1996

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94359 door dettie
Citaat van de dag

Geluk is als glas: even blinkend als broos

Anoniem

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94362 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: thema mei 2020 - BoekenGELUK (en ongeluk)
O ja, ik mag zo vaak gaan als ik wil en eerlijk gezegd haal ik altijd 5 boeken, alleen het feit dat het dit keer alleen maar thrillers zijn, is anders. Ik mag ze nu wel 6 weken houden, maar ik kan ze ook eerder terugbrengen.

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94366 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: thema mei 2020 - BoekenGELUK (en ongeluk)
Wat een prachtig citaat vandaag en ergens wel waar ook.

Mensen hebben misschien het idee dat ze altijd gelukkig moeten zijn, maar dat is niet reëel. Geluk zit in kleine dingen. Het zijn momenten, waarop een mens zich ineens gelukkig voelt. Niet ongelukkig zijn is beter en zelfs dan zul je moeten accepteren dat er altijd wel momenten zijn, waarop je je ongelukkig voelt.

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden #94367 door dettie
Geluk in veertig dagen

Marijke Schermer

Tergend langzaam en nauwgezet de psyche van een personage uitpluizen, als ware het een uilenbal, dat is de bijzondere kracht van Marijke Schermer, toneelschrijfster en literair auteur bij uitgeverij Van Oorschot. Door de personages zo te fileren zet ze ook hun onderlinge relaties, die meestal aan slijtage onderhevig zijn, in een genadeloos streng licht.

In de bijna te verschijnen roman Mensen in de zon, waar dit een teaser voor is, ontleedt de schrijfster niet minder dan vijf complexe personages. Twintig jaar geleden waren ze heel hecht, maar een dodelijk ongeluk kwam tussenbeide. Nu zullen ze elkaar opnieuw ontmoeten…

Uit de serie Literaire juweeltjes

Marijke Schermer (1975) is toneelschrijver. Haar werk werd door verschillende gezelschappen gespeeld en is in meerdere talen vertaald. In 2009 ontving ze de Charlotte Köhlerprijs voor haar toneelwerk. 'Mensen in de zon' (2013) is haar romandebuut.

ISBN 9789085166627 | Hardcover | 64 pagina's | B for Books | afmeting 16,7 x 10,8 cm | januari 2020

Tijd voor maken pagina: 0.471 seconden