Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

thema maart 2020 - Ik MOET een boek

Lees meer
6 jaren 3 maanden geleden #93797 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: thema maart 2020 - Ik MOET een boek
De jongen op de berg

John Boyne

Pierrot wordt opgenomen in Hitlers buitenhuis, maar moet daardoor zijn afkomst te verraden.

Als de zevenjarige Pierrot zijn beide ouders verliest, moet hij zijn huis in Parijs verlaten om een nieuw leven te beginnen bij zijn Duitse tante Beatrix. Zij is huishoudster bij rijke mensen die boven op een berg wonen, ergens in Duitsland.

Maar het zijn geen gewone tijden: Pierrot leeft in 1935 en de Tweede Wereldoorlog nadert met rasse schreden. Evenmin is het huis op de bergtop een gewoon huis; het is Berghof, het adelaarsnest waarin Adolf Hitler zich regelmatig terugtrekt. Pierrot maakt al snel deel uit van Hitlers wereld. Een gevaarlijke wereld waarin terreur, geheimen en verraad aan de orde van de dag zijn. Is ontsnapping nog mogelijk?

ISBN 9789022581858 | Hardcover | 256 pagina's | Boekerij | september 2017

Vertaald door Bert Meelker

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 3 maanden geleden #93798 door dettie
Citaat van de dag

"Wat moeten we doen als we een bedreigde diersoort een bedreigde plantensoort zien opeten?"

Anoniem

6 jaren 3 maanden geleden #93799 door
Beantwoord door in topic Re: thema maart 2020 - Ik MOET een boek
Dat citaat ben ik eerder in het Engels tegengekomen. Op een muziekforum waar ik vaak kom was in het verleden iemand die dit een tijdje als onderschrift gebruikte. Het was een vreemde man, zeer conservatief, wapengek en niet bepaald fijngevoelig. Bij het ophalen van herinneringen aan mensen die niet meer actief zijn op het forum waren heel veel mensen niet bepaald over hem te spreken. Indertijd waren er ook wel mensen die hele hartelijke ervaringen met hem hadden. Het was echt iemand met 2 gezichten.

Lees meer
6 jaren 3 maanden geleden #93800 door dettie
ik vond het wel een grappig citaat, want inderdaad wat moet je doen dan.

Dettie

6 jaren 3 maanden geleden #93801 door
Beantwoord door in topic Re: thema maart 2020 - Ik MOET een boek
Het is ook een grappig citaat. Wat moet je trouwens doen als je de ene bedreigde diersoort een andere bedreigde diersoort probeert op te eten?

Lees meer
6 jaren 3 maanden geleden #93803 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: thema maart 2020 - Ik MOET een boek
Jullie zijn leuk bezig in deze tijd waarin we zelf bedreigd worden!! Door een andere levensvorm. Is dat een dier eigenlijk?

Tijd voor maken pagina: 0.443 seconden