Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema oktober 2018 - Een SIERAAD in de boekenkast

Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden #87980 door dettie
ha ja, ik had ook nog nooit van die term gehoord maar vooral mensen rond de dertig hebben er last.

Het heeft te maken met keuzestress, carièrre maken etc. Het gevoel hebben Is dit het nou? Zit ik nu voor eeuwig vast aan deze baan?

Vaak moet alles perfect zijn, baan, relatie, carrière, huis, vakanties etc. en dat kan natuurlijk nooit en als dat besef komt, flats, dan is het mis.

Moet je je herbezinnen en meer realistischer plannen maken en dat kan nog wel eens moeilijk zijn.

Hier staat een artikel erover www.nsmbl.nl/6-tekenen-dat-je-een-quarte...m-er-vanaf-te-komen/

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 9 maanden geleden #87982 door marjo
Halverwege de twintiger jaren, dus 25 jaar. Dat betekent dat ze er van uit gaan dat je honderd wordt. Ach, dan mag zo'n crisis af en toe wel...

Is dit het nou, tja, het is wat je er zelf van maakt toch?

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #87985 door dettie
De ketting

Sloane Crosley

Kezia, Nathaniel en Victor ontmoeten elkaar na jaren op de extravagante bruiloft van een studievriend. Ze bevinden zich alle drie op het randje van een quarterlifecrisis en zijn met niets anders bezig dan hun eigen leven. Al snel vallen ze terug in hun oude gewoonten: Victor houdt van Kezia. Kezia houdt van Nathaniel. Nathaniel houdt van Nathaniel.

Te midden van al deze semi-vrolijkheid heeft Victor een bizarre nachtelijke ontmoeting met de moeder van de bruidegom, waarna hij geobsedeerd raakt door een legendarische, al decennialang vermiste ketting en de vermeende nazi-herkomst ervan. Deze ketting zet een avontuur in gang dat de drie van Miami tot Parijs brengt.

De ketting is een roman over obsessie, over de valkuilen van moderne relaties en over drie vrienden die worstelen om bij elkaar te zijn nu hun levens niet zijn gelopen zoals ze hadden gehoopt.

Recensie

Crosley (1978) publiceerde al een aantal bestsellers en staat in The 50 Funniest American Writers van Andy Borowitz. Terecht. Dit boek is vol humor en soms hilarisch. Tegelijkertijd kent het een serieuze ondertoon: de ontwikkeling, ambities en teleurstellingen, maar ook de veerkracht van hedendaagse Amerikaanse twintigers. De filmrechten zijn al verkocht. Het boek leest ook als een film: je zit er middenin met karakters die uit het leven zijn gegrepen en die na een introductie en situatieschets in een maalstroom van bizarre gebeurtenissen belanden, die hen naar Europa voert en naar zichzelf en elkaar.

De superrijke Caroline gaat trouwen en nodigt een groepje collegevrienden uit op de bruiloft in Florida. Zo zien de vrienden elkaar tien jaar later terug: Kezia die in de juwelenhandel zit, Victor die voor een internetzoekmachine werkte en Nathaniel die in Hollywood als scenarioschrijver probeert door te breken. Tijd voor een tussenbalans van hun leven. Die valt flink tegen. Dan hoort Victor over een mysterieus halssnoer met een naziverleden en gaat op zoek. Uitstekend vertaald. Seksueel expliciet.

Drs. Catharina B.E. de Koster-Schneider

ISBN 9789029089517 | Paperback | 352 pagina's | Meulenhoff | maart 2016

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #87986 door dettie
Citaat van de dag

Ik zou zo graag een ketting rijgen

Maar ik kon de draad niet krijgen

Ha, ha Victoria

Ha, ha Victoria

Nu de ketting is gebroken

Heb ik hem in mijn zak gestoken

Ha, ha Victoria

Ha, ha Victoria

Kinderliedje/spelletje

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #87990 door marjo
Het boek van vandaag heb ik meteen gereserveerd, ik heb nog nooit van die schrijver gehoord en de titel intrigeert!

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #87995 door dettie
Ja dat kun je zomaar ineens hebben hè. Kun je nagaan hoe belangrijk een titel is!

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.413 seconden