- Ontvangen bedankjes 1
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ik denk dat er op het sociale en psychische vlak ook wel het nodige verbeterd is. Kijk bijvoorbeeld naar de grotere acceptatie van seksuele minderheden. Ook is er tegenwoordig meer aandacht voor kinderen met allerlei 'problemen', zoals ADD, ADHD, autisme en daaraan gerelateerde stoornissen en hoogbegaafdheid.librije schreef : Mag ik hier een stukje uit mijn blog citeren?
"Maar het belangrijkste blijft toch: Nuancering en relativering. Ook dat roept dit boek op. Het is waar dat het heel hard gegaan is met de veranderingen, dat er veel verbeterd is, vooral op het materiële en medische vlak. Op het sociale en psychische vlak weet ik dat zo net nog niet. En daar zetten al die goed gedocumenteerde onderwerpen je over aan het denken.
Want de auteur blijft natuurlijk wel een econoom! Deze positieve toon is goed: niet zeuren, kijk eens naar wat we allemaal bereikt hebben. Of zoals ze zelf zegt: "Rijker dan we ooit voor mogelijk hadden gehouden." Oké, mee eens. Maar wordt het dan misschien nu langzamerhand ook niet eens tijd om te kijken wat er ondertussen met andere belangrijke waarden in ons leven gebeurd is? Medemenselijkheid en zorg voor elkaar, natuur- en milieu en duurzaamheid, psychische gezondheid en ethiek, om er maar eens een paar te noemen. Ik blijf hopen dat een boek daarover net zo'n bestseller zal worden, maar ik vrees van niet: de boodschap daarin zal een stuk minder positief zijn."
De rest (van de toch wel positieve recensie) kun je hier lezen: mijnboekenkast.blogspot.nl/2014/10/anneg...en-gouden-jaren.html
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen