Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Schrijfster Brigitte Bosman op dit forum!!

Lees meer
18 jaren 10 maanden geleden #17966 door Brigitte
Beantwoord door Brigitte in topic Re: bericht
Hallo allemaal!

Hebben jullie een fijne zomer gehad? Hier is doorgeschreven en het manuscript voor het jeugdverhaal is af. De titel 'Kansen' vind ik wel een mooie, ik zal tegen de tijd dat het zover is eens overleggen met de uitgever.

Het manuscript van de GGC heb ik afgelopen weken herschreven na een aantal opmerkingen van de uitgever. Voorlopig ziet ze het wel zitten om het volgend jaar te gaan uitgeven. Joepie!

Eind deze maand komt het prentenboek uit over een jongetje met overgewicht. De titel is geworden: 'Je buik de baas'. Eerlijk gezegd was ik er zelf niet zo weg van, maar de uitgever heeft erop gestaan dat het deze titel zou worden. Leuk nieuws is wel dat het boek al vertaald is in het Deens en in twee talen tegelijk uitkomt. Het is mijn eerste vertaling, dus weer een mijlpaal.

Tijdens onze vakantie in Ierland heb ik veel inspiratie opgedaan en al aardig wat geschreven aan een nieuw boek. Daar zal de komende tijd veel van mijn energie in gaan zitten en ik heb echt zin om weer met iets nieuws aan de slag te gaan.

Jullie zijn lekker aan het groeien las ik! Goed zeg, zo wordt het een hele organisatie. De bijeenkomst in Castricum was ook een succes hè?

Zijn jullie van plan om zo'n bijeenkomst ook eens te gaan doen met kinderboekenschrijvers?

En er komt een foum met Mirjam Oldenhave? Wat leuk! Wij zaten ooit vier jaar lang in dezelfde schrijfgroep bij Script+ in Amsterdam om te leren schrijven voor kinderen. Zij geeft daar intussen zelf les, maar daar gaat ze jullie ongetwijfeld op haar forum meer over vertellen.

Dit was het weer even. Ik hoop snel jullie berichtjes te lezen.

Veel nazomergroetjes en leesplezier van Brigitte
Laatst bewerkt doorBrigitte.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 10 maanden geleden #17967 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Nou moe, je bent me net voor Brigitte, ik zat net aan je te denken en toen verscheen dit bericht.

Wat ben je ijverig! Ik word al moe als ik het lees! :D

Geef je even een bericht als het prentenboek in de winkel ligt?

En wel geweldig dat het gelijk in het Deens verschijnt!

Ja, het is wel de bedoeling ook een kinderboekenschrijversdag te organiseren maar daar moeten we nog helemaal mee beginnen.

We moesten eerst eens kijken hoe de debutantendag zou verlopen, dat was de eerste keer dat er zoiets georganiseerd werd.

Ja Mirjam Oldenhave komt in oktober op het forum, ik stuur tegen die tijd een aparte nieuwsbrief.

Ben wel erg benieuwd naar de GGC, wanneer komt het volgend jaar uit of weet je dat zelf ook nog niet?

Groetjes

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
18 jaren 8 maanden geleden #18979 door Brigitte
Hallo allemaal,

In deze herfstvakantie neem ik even de tijd voor wat ander werk dan het schrijven alleen.

De GGC is redactioneel klaar. Vandaag samen met de Clavisredactie de laatste hand gelegd aan woordjes en zinnen die altijd beter kunnen.

De titel is intussen veranderd, het boek gaat heten:

DE DAPPERE MEIDENCLUB.

Ik verwacht dat het begin 2008 klaar zal zijn. De illustrator is er nu mee aan de slag en dan moet de vormgever er doorheen.

Intussen heb ik nog meer freelance schrijfwerk afgestoten en afgelopen weken is er geschreven aan een nieuw boek. De stukken vlogen ervan af! Wat een tempo toen ik mij uiteindelijk helemaal op het schrijven kon storten zonder afgeleid te worden door andere klussen.

Nog een leuk nieuwtje: Andere buren heeft de tweede prijs van de Inclusieve Griffel gewonnen! Woensdag 7 november om 11 uur word ik verwacht in Antwerpen, waar tijdens de Boekenbeurs de prijzen uitgereikt worden. Super! Dat is toch wel een kroon op het werk.

Mijn nieuwste boek is uit! Het is verschenen onder de naam:

JE BUIK DE BAAS

Naast de Deense vertaling komt er ook een Franse uit. Het is wel erg vreemd om je eigen verhaal in een taal te zien die je niet kunt lezen en begrijpen. Het Deens klinkt wel grappig!

Dit was het voor nu. Volgende week verder met het nieuwste manuscript.

Groetjes,

Brigitte

Lees meer
18 jaren 8 maanden geleden #18981 door dettie
Inmiddels is je oud-studiegenoot ook op het forum Brigitte!

oscar.messageboard.nl/7067/viewtopic.php?t=4015

Groetjes dettie

Lees meer
18 jaren 8 maanden geleden #18992 door dettie
Hoi Brigitte,

Sorry dat ik even niet inhoudelijk reageerde.

Als eerste gefeliciteerd met je prijs! Wat goed! Ik wilde dat ik kon komen 7 november dan bracht ik even een bos bloemen.

Je buik de baas ga ik bestellen, dat moet ik lezen natuurlijk.

Krijg je ook exemplaren van die vertalingen? Lijkt me wel geweldig als je boeken ook in het buitenland verkocht worden.

Vonden ze Geheime Griezel Club niet leuk? Omdat het nu een andere titel is geworden. Of paste het uiteindelijk niet bij het verhaal?

Groetjes

Dettie

Lees meer
18 jaren 8 maanden geleden #18993 door Brigitte
Hoi Dettie,

:roll: De uitgever vond de club van vier meiden vooral spannend en niet echt griezelig. Vandaar dat er een voorstel werd gedaan voor een andere titel en dus ook een andere naam voor de club. Na wat brainstormen en heen en weer mailen, kwamen we met elkaar tot de dappere meidenclub (verboden voor jongens).

Van het boek Je buik de baas heb ik inderdaad al een Deens exemplaar ontvangen. Dat is heel raar. Net of ik dat niet gemaakt heb. De Franse versie moet nog komen.

Jammer dat je 7 november niet kunt, maar wel lief aangeboden!

Brigitte

Tijd voor maken pagina: 0.352 seconden