Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Schrijfster Brigitte Bosman op dit forum!!

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12741 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Schrijf maar hard door Brigitte, (niet té hard) ik word zo vreselijk nieuwsgierig naar je verhaal.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12742 door Brigitte
Beantwoord door Brigitte in topic Re: bericht
Ik doe mijn best! Voor vandaag is het weer genoeg, morgen komen er nieuwe woorden en zinnen!

Brigitte
Laatst bewerkt doorBrigitte.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12748 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik heb vandaag "de liedmaker" te pakken gekregen..

Dit was je eersteling Brigitte?

Ik vind het een leuk verhaal..maar ik ben een volwassene en begrijp dus wat er staat. Ik ben evenwel bang dat er stukken inzitten waarbij een kind van 8/9 jaar afhaakt..De uitleg over het liedmaken bijvoorbeeld. Aan de andere kant is de humor wel heel leuk!
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12749 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Nee die uitleg vond ik niet moeilijk eerder (eventueel, misschien, zou kunnen,) wat er gebeurde met het schilderij.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12750 door Brigitte
Beantwoord door Brigitte in topic Re: bericht
De Liedmaker is inderdaad mijn debuut. Daarvoor had ik eens met een kort verhaal (Geluid van de nacht) in een debutenbundel gestaan van Script+. Maar de Liedmaker is dus mijn eerste echte boek.

Het verhaal is redelijk complex denk ik. Wat Bernadet zegt klopt wel: de uitleg van het maken van het lied landt bij de meeste kinderen wel. Het bijzondere landschap van het schilderij is lastiger, minder concreet. Er zijn kinderen waarbij het kwartje op een gegeven moment toch niet wil vallen.

De Liedmaker wordt doorgaans als boek voor jonge lezers gezien. Het is immers een dierenverhaal, dus een A-boek. Dat vind ik weleens jammer, want dat is het eigenlijk niet. Er ziten meerdere abstracte dingen in, die voor wat oudere kinderen (en volwassenen) juist leuk zijn om mee te pikken. Het is niet erg als een kind niet alles snapt wat hij leest, maar een beetje jammer is het wel.

Brigitte
Laatst bewerkt doorBrigitte.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12753 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Dat vond ik dus: dat het meer een boek voor het wat oudere kind is. Het moet ook dat magische aankunnen. Meer B dan A dus..
Laatst bewerkt doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.468 seconden