Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Schrijfster Brigitte Bosman op dit forum!!

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12700 door Brigitte
Beantwoord door Brigitte in topic Re: bericht
Dank je wel voor je compliment over mijn site Bernadet. Mijn man Marcel leert me iedere dag nieuwe dingen over het zelf maken van webpagina's. Gisteravond heb ik twee hele pagina's zelf gemaakt (ik had er warme wangen van, wel inspannend hoor!)

Wat leuk dat je enthousiast bent over de namen in mijn nieuwe verhaal Inge! Over die namen loop ik altijd wel een tijdje te twijfelen. Ik kies namen die ik zelf leuk vind, dan heb je direct al een behoorlijke affiniteit met je personages. En een naam moet een bepaald beeld bij me oproepen. Ik denk dat het helemaal klopt wat je zegt: een ouderwetse naam geeft een heel ander beeld dan een moderne (hoewel namen die nu modern zijn straks weer uit zullen zijn en andersom; je hoort de laatste tijd ineens juist weer namen van vroeger; en de Vlamingen hebben weer heel andere namen dan de Nederlanders).

Bij de namen heb ik nu ook al een vrij gedetailleerd beeld van het bijbehorende personage. Dat vind ik ook belangrijk voor ik ga schrijven. Ik wil in hun huid kunnen kruipen. Ik denk dat een lezer er dan ook sneller feeling mee heeft.

Brigitte
Laatst bewerkt doorBrigitte.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12705 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
ja ik heb huisdieren. Onze hond heet Racquel, onze poes krok (maar is geleidelijk aan poestie geworden, ik denk dat ze zelfs krok niet herkent). Mijn dochter heet dus Amber, toen ze die naam kreeg waren er weinig Ambers in België (nu is het een naam uit de top-tien).

Mijn zoon heet Jayden. In heel belgië zijn er "maar" 19 jaydens. Ik heb een hekel aan namen die vele voorkomen en ik ben voor "rare" (bij ons tamelijk onbekende) namen.

Ik heb altijd met minstens 2 Inges in klas gezeten. Omdat ik de kleinste was was ik altijd "de kleine inge". Of zeiden ze caluweetje (mijn achternaam is Decaluwe). Op een bepaalt moment noemden ze me zelfs smurf. :x

Toen ik namen voor mijn kinderen uitzocht koos ik de raarste namen uit zodat er nooit kinderen met dezelfde naam in hun klas zouden zitten, maar blijkbaar toch namen die enkele jaren later in de mode kwamen. Jammergenoeg.

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12706 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Dat is niet te voorkomen, dat namen vaker voorkomen..alhoewel..mijn jongste heet Ciske-Marie en dat is zo buitenissig dat ik die nog nooit gehoord heb!
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12707 door Brigitte
Dan kan ik jullie een hand geven. Ook wij hebben gezocht naar namen voor onze kinderen die niet vaak voorkomen én naar namen waarop geen rare dingen rijmen. Onze dochter van 9 heet Alana (dit is Iers en betekent 'de blonde') en onze zoon van 6 1/2 heet Evan (ook Iers en betekent eigenlijk gewoon Johannes). Tot nu toe zijn zij de enigen op school en in onze omgeving met deze namen en daar ben ik dus wel blij om.

Brigitte

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12708 door Brigitte
Voor de nieuwsgierigen onder jullie: vandaag weer een stukje verder aan het nieuwe boek en een begin van hoofdstuk twee.

“NAAM VOOR DE CLUB”

Puck legt een groot vel papier op de grond. Ze zitten met de club op zolder bij Puck thuis.

‘Wie weet een leuke naam?’ vraagt ze en kijkt de anderen aan.

Amber haalt haar schouders op. Bloem pulkt aan een draadje van haar broek.

Langzaam gaat Puck verder. Ze staat nu voor de derde kist. Ze grijpt het handvat van het deksel… Dan hoort ze een krassend geluid. Stokstijf blijft ze staan. Wat was dat? Ze houdt haar adem in om beter te kunnen luisteren. Even is het stil tot ze weer het krassende geluid hoort. Puck voelt een rilling over haar rug lopen. Zitten er muizen op zolder? Of ratten? Ze is normaal niet bang voor muizen. Maar als ze hier over de zolder rennen dan…

‘We kunnen met de club spannende dingen doen,’ zegt Bloem. ‘Dingen die zelfs de jongens niet durven!’

Ze heeft gelijk. Dingen doen die de jongens niet durven. Koude rillingen en kippenvel op je armen. Dingen doen waar je haren recht van overeind gaan staan. Spannend, eng, supergriezelig.

‘De GGC,’ zegt Puck. Ze staart in de verte, naar de kisten en dozen. Naar de rieten mand en de verkleedkist. Naar de donkerste hoeken van de zolder.

‘We worden de GGC’.

Morgen verder met het verhaal...

Brigitte

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12709 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Mijn fantasie slaat gelijk op hol. Een schrijvende boekenwurm met kroontjespen? :D Een kat? Nee vast niet.

Mijn man Marcel leert me iedere dag nieuwe dingen over het zelf maken van webpagina's

Ja spannend, Leestafel heb ik opgezet met een boek op schoot en proberen maar. Nu gebruik ik wel webbuilder dan zijn al een heleboel dingen voor je gedaan. Ik hoef dus niet alle codes en zo te kennen maar evengoed nog heel wat wel.

Vooral als iets weer gelukt is, is het erg leuk.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.409 seconden