Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Schrijfster Brigitte Bosman op dit forum!!

Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #15376 door Brigitte
Beantwoord door Brigitte in topic Re: bericht

Dettie schreef : Brigitte dit artikel las ik net, een ideetje voor jou met jouw boek?

Misschien heeft u er al wel eens van gehoord; geocaching... iemand verstopt een doos met spullen, geeft de coordinaten door aan andere geocachers (mensen die met behulp van gps een speurtocht proberen te voltooien) en de eerste die de locatie bereikt, mag zich eigenaar noemen van het gevondene. De vinder laat zelf elders weer iets achter. Kortom schatgraven voor moderne idealisten en avonturiers.

Nu is uw logger niet in het bezit van een auto of van een gps (global positioning system), en spullen heb ik doorgaans genoeg, maar van poëzie heeft een mens nooit genoeg.

De initiatiefneemsters van de website www.overalinoverijssel.nl bieden poëzie waarbij de plaats van optreden mede wordt bepaald door de gps. Kunt u er nog geen touw aan vast knopen, lees gerust verder.

De basis voor het project is het bezoek aan 28 plaatsen verspreid over de provincie Overijssel. De 28 locaties worden volledig blind gekozen en ingevoerd in een GPS-systeem. De schrijfsters gaan- in overall natuurlijk- op pad en laten zich verrassen door wat ze in of op het aangegeven stuk weiland, wildernis, industrie-terrein, schoolplein of dorpsstraat aantreffen. Hun eerste avonturen op de eerste zes lokaties hebben ze al beleefd! Weer en wind trotserend verzamelen ze maandelijks materiaal verzamelen voor een locatiegedicht. Daarnaast maken ze foto's en filmpjes, en zoeken contact met de mensen die op de verschillende locaties hun pad kruisen. Bij een tweede bezoek aan de locatie, veertien dagen later, wordt het gedicht uitgedeeld en voorgedragen aan naaste bewoners en passanten. Het project duurt twee en half jaar. De formule -het maken en communiceren over poëzie terplekke- bleek o.a in een eerder project van het duo -de serie 'Stadsgedichten van Deventer' - een groot succes. Velen vroegen om een uitbreiding en een vervolg. Met dit provinciaal gedragen project is dat een feit. Mocht u hen niet persoonlijk treffen bij u in de straat of op het erf: alle avonturen en bevindingen van Heleen en Alied zijn op de website te volgen.U begrijpt; tijd voor mij om aan de bel te trekken om nog meer te weten te komen over dit bijzondere initiatief.

Lees verder... startpagina.paginablog.nl/startpagina/20...zie_in_overijss.html

Groet

Dettie

Wat een leuk idee Dettie! Ik wist al wel van een cache met een eindeloos verhaal. Daarbij wordt iedere cacher gevraagd om een stukje verder te schrijven. Ik ga eens nadenken over een nieuw idee, wie weet borrelt er iets omhoog...

Brigitte
Laatst bewerkt doorBrigitte.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #15377 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Nou, voor dat gebak ben ik toch wel te vinden..

Leuk weer iets van je te horen, en ik kijk uit naar dat boek natuurlijk!
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #15379 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ha Brigitte, leuk je weer te 'zien'.

Het schrijversleven is toch pittiger dan ik dacht. Ik had zo'n romantisch idee van lekker rustig achter je PC zitten op tijden die jou uitkomen en zo... maar als ik lees wat jij allemaal doet, word al moe als ik het lees!

En ik ben erg benieuwd naar je nieuwe boek. Enne... een stukje taart gaat er altijd wel in :D

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 1 maand geleden #16369 door Brigitte
Beantwoord door Brigitte in topic Re: bericht
:mrgreen: Hallo allemaal,

Weer even bericht uit schrijversland. Het is druk en druk geweest. Er is en wordt hard gewerkt aan veel mooie nieuwe boeken. Even op een rijtje:

* De eerste illustraties voor het overgewichtboekje zijn klaar en zien er leuk uit! Deze keer heb ik als auteur mogen meebeslissen over de schetsen en ideeën voor de illustraties. Dat is bijzonder, meestal bepaalt de uitgever dat helemaal samen met de illustrator.

* De GGC is klaar en onderweg naar de uitgever. Nu wordt het duimen, hopelijk vindt ze het goed genoeg.

* Eind dit jaar komen er nog drie informatieve boekjes van mij uit bij Uitgeverij Delubas, over hoe je een spreekbeurt, een boekbspreking en een werkstuk maakt.

* Afgelopen zondag heb ik een hele dag gesigneerd op het kasteel Alden Biesen in Vlaanderen tijdens de Sage van de Biesenburcht, een zeer groot Middeleeuws spektakel voor kinderen van 4 tot 12 jaar. Daar heb ik ook twee presentaties gehouden met vertellen over en voorlezen uit Ridder Rik en de geheime brief. De belangstelling en het enthousiasme waren overweldigend. Daar kan ik als schrijver weer lange tijd op teren en energie uit putten.

Het gaat dus lekker aan het schrijffront. Ik ben inmiddels met een nieuw manuscript begonnen voor wat oudere kinderen (leeftijd voortgezet onderwijs) over wensen en zelfontplooiing. Ik worstel nog met de titel, wat vinden jullie als forumlezers/lezeressen het meest krachtig? Toekomstbeeld of alleen Toekomst.

Laat het me maar weten! Of misschien is er nog een heel ander idee van iemand van jullie? Is altijd welkom. Het verhaal gaat over het meisje Donne die zich afvraagt waarom ze hier is, wat het doel is van haar leven en wat ze graag zou willen bereiken. En vooral natuurlijk: hoe bereikt ze dat dan?

Deze zomer wil ik ook nog aan een nieuwe serie verhalen beginnen voor kinderen van 9 jaar en ouder, met inspiratie vanuit de vakantie. Wat dat verder gaat inhouden blijft nog even geheim! ;)

Groetjes,

Brigitte
Laatst bewerkt doorBrigitte.

Lees meer
19 jaren 1 maand geleden #16372 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Eigenlijk vind ik allebei de titels niet denderend..(je vraagt het, dus zeg ik het maar). Maar misschien kom je al schrijvende nog op een titel die meer pakt?
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 1 maand geleden #16412 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
:mrgreen: Hoi Brigitte,

Ik dacht wat hoor ik voor gezoem, maar dat was jij, de nijvere bij!

Wat doe je véél.

Ben trouwens erg benieuwd naar GGC.

Is het nieuwe boek over wensen en zelfontplooiing een informatief boek of een jeugdverhaal? Als het informatief is dan is Toekomstbeeld wel een duidelijke titel maar als het een jeugdverhaal is vind ik het niet een echt aantrekkelijke, pakkende titel.

Hadden we maar jongeren hier op het forum. Die zouden beter antwoord kunnen geven op je vraag.

Kansen... vind ik dan beter klinken, dat kan van alles inhouden.

Of.. Wat is de bedoeling? of Mikpunt

Ik roep maar wat hoor.

Groetjes

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.505 seconden