Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Fredrik Backman - Een man die Ove heet

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #62534 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Fredrik Backman - Een man die Ove heet

berdine schreef : Jemig, het begint interessant te worden. Ik vond de 100-jarige man niks. Zal ik dit boek dan maar eens gaan lezen? :mrgreen:

:D ja, dat zat ik ook al te denken berdine!

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #62535 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Fredrik Backman - Een man die Ove heet
Mooi, dan hebben we weer een "samenleesboek". Ik heb het gereserveerd op de bieb. Ik zou het eind oktober in huis kunnen hebben. Misschien doen er nog meer mee?

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #62536 door dettie
Nou, ik lees niet mee roep ik alvast. Dit boek trekt me helemaal niet.

Ik dacht alleen als het zo anders dan de 100-jarige man is dan is het misschien beter leesbaar.

Maar het hele onderwerp (allerlei zelfmoordpogingen) trekt me totaal niet ook al is het humoristisch gebracht.

Dettie

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #62537 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Fredrik Backman - Een man die Ove heet

Dettie schreef : Maar het hele onderwerp (allerlei zelfmoordpogingen) trekt me totaal niet ook al is het humoristisch gebracht.

Dettie

Dat van die zelfmoordpogingen is heel moeilijk uit te leggen. Het klinkt niet leuk en al helemaal niet grappig. Toch brengt de auteur het op zo'n manier dat het niet zwaar is en toch echt ook grappig. Het verhaal is niet alleen grappig trouwens. Ik heb hardop gelachen maar ook tranen met tuiten gehuild.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #62538 door dettie
Ik weet het Annemarie, je hebt ook een prachtige, aantrekkelijk recensie ervan gemaakt, maar ik wil het écht niet lezen.

Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat jullie het als samenleesboek kunnen lezen, eigenlijk is het dat al een beetje.

Ik volg jullie ervaringen wel... :D

Dettie

11 jaren 9 maanden geleden #62540 door

Dettie schreef : Nou, ik lees niet mee roep ik alvast. Dit boek trekt me helemaal niet.

Ik dacht alleen als het zo anders dan de 100-jarige man is dan is het misschien beter leesbaar.

Maar het hele onderwerp (allerlei zelfmoordpogingen) trekt me totaal niet ook al is het humoristisch gebracht.

Dettie

Ik weet het niet, misschien zou je het gewoon moeten proberen. Ove wil eigenlijk gewoon graag weer bij z'n vrouw zijn, omdat hij haar zo mist. Je kunt het bijna vergelijken met iemand die besluit z'n geliefde achterna te reizen, iets dat door allerlei omstandigheden steeds in de soep loopt. De manier waarop hij alles loopt te plannen kun je het best met het plannen van een reis vergelijken, soms bijna op het absurde af.

Tijd voor maken pagina: 0.444 seconden