Ove is ergens ook wel een trieste figuur, die weliswaar erg rechtlijnig is, maar toch wel veel voor z'n medemensen over heeft. Het is jammer dat hij nog niet wil inzien dat de mensen hem nodig hebben. Hij mist z'n vrouw en wil het liefste bij haar zijn. Ik mis m'n moeder vaak, maar aangezien ik niet verwacht dat ik haar na m'n dood terug zal zien, heeft het ook weinig zin om een eind aan m'n leven te maken.
Ergens is het grappig om te zien hoe Ove overal over nadenkt en ook z'n zelfmoord en alles wat daarna moet gebeuren, heel precies plant. De haak om zich op te hangen moet natuurlijk wel precies in het midden van de kamer zitten. Om te voorkomen dat makelaars de houten vloer beschadigen, dekt hij 'm maar vast af met plastic. Natuurlijk moet de zelfmoord overdag plaatsvinden, omdat er anders licht aan moet en dat dan zal blijven branden. Het feit dat alles zo precies wordt uitgedacht, maakt het ergens wel grappig. Hij is er zo serieus mee bezig, dat je het bijna niet meer serieus kunt nemen. En tot nu toe komt er steeds iets tussen. De buren komen koekjes brengen, waarbij Ove ineens gevoel voor humor blijkt te hebben, als de buurvrouw zegt dat ze een Pers is en hij vraagt of ze geen wals is. Natuurlijk breekt het touw, want tegenwoordig kan men niets meer goed doen. Als hij zich in z'n garage wil vergassen komt de buurvrouw per ongeluk ook weer op het moment supreme, zodat ook deze poging fout loopt. Hij zegt natuurlijk niet dat hij bezig is om zelfmoord te plegen en dat hij daar niet bij gestoord kan worden.
Ik vind het aardig, hoe hij het opneemt voor de kat, die door Barbie met stenen bekogeld wordt, al is het dan omdat hij een nog grotere hekel aan Barbie heeft, dan aan de kat.
Ove heeft een groot plichtsbesef en is enorm eerlijk, zaken die ik wel herken.
Ik hoop dat Ove op een gegeven moment toch wat gelukkiger wordt.