Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Fredrik Backman - Een man die Ove heet

11 jaren 9 maanden geleden #61959 door

Dettie schreef : Je kunt het geloven of niet maar wij zijn ook blij met je. Je bent een graag geziene gast.

Je hebt altijd mooi en goed commentaar op de boeken.

Misschien kun je bij de muziekschool of de bibliotheek vragen of je daar wat kunt doen, al is het maar een uurtje.

Lezen en muziek zijn je passie. Vaak rol je dan van het een in het ander.

Maar om op het boek terug te komen ben heel benieuwd of jij ook zo enthousiast bent als Annemarie.

Dettie

Een paar jaar geleden deed ik vrijwilligerswerk bij Vluchtelingenwerk, althans dat was de bedoeling. Ik zou taalmaatje zijn om mensen te helpen met Nederlands.

Eerste maatje werd na 2 keer ziek en verdween vervolgens helemaal.

Tweede potentiële maatje vond dat het niet klikte met mij. De begeleidster kon zich de blaren op de tong praten, dat ik juist zulk correct Nederlands sprak en dat dat nu juist was waar zij behoefte aan had, maar dat hielp niet.

Derde potentiële maatje vond ook dat het niet klikte, maar liet zich toch overhalen, om vervolgens gewoon niets meer van zich te laten horen.

Voorheen heb ik als vrijwilliger voor muziekbladen geschreven, onder andere een artikel voor een Duits blad. Eerder was ik lichttechnicus bij een literair theater, tot ik te horen kreeg dat men mij maar vreemd vond.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #61965 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Fredrik Backman - Een man die Ove heet
Wie bepaalt eigenlijk wat vreemd is en wat niet. Voor mij ben je prima zoals je bent!

Ben je al in een biebboek begonnen? En zo ja: in welke?

<t></t>

11 jaren 9 maanden geleden #61968 door

Annemarie schreef : Wie bepaalt eigenlijk wat vreemd is en wat niet. Voor mij ben je prima zoals je bent!

Ben je al in een biebboek begonnen? En zo ja: in welke?

Het vreemde zat vermoedelijk in het feit dat ik niet dronk en misschien in het feit dat ik wat moeite heb om me in het dagelijks leven sociaal te gedragen.

Vooralsnog alleen in het boekje van Paul van Vliet.

Vorig jaar zocht de bibliotheek van Den Haag vrijwilligers, maar helaas werd ik het niet.

Paar jaar geleden, de bibliotheek van het Haags Conservatorium, ook niets.

Begeleiding voor een computercursus voor verstandelijk gehandicapten, niets, want tijdens het gesprek bleek men liever een man te hebben. Tja, Renate is ook echt een mannennaam. Als je een man zoekt, nodig me dan niet uit voor een gesprek.

Omroep Rijswijk zocht een geluidstechnicus. Gereageerd via de vrijwilligersvacaturebank, nooit meer iets van gehoord, maar de advertentie staat er nog steeds.

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #61983 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Fredrik Backman - Een man die Ove heet
Nou, ze weten niet wat ze missen Renate. In ieder geval lever je heel waardevolle bijdrages aan Leestafel en daar ben ik je dankbaar voor.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #61985 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Fredrik Backman - Een man die Ove heet

Annemarie schreef : Nou, ze weten niet wat ze missen Renate. In ieder geval lever je heel waardevolle bijdrages aan Leestafel en daar ben ik je dankbaar voor.

hear, hear :D

Dettie

11 jaren 9 maanden geleden #62172 door
En nu is m'n vader in dit boek begonnen. Ik ben benieuwd wat hij er van vindt.

Tijd voor maken pagina: 0.529 seconden